افتتاح نخستین موزه هنر ان اف تی در جهان

نخستین موزه هنر ان اف تی در سیاتل آمریکا آغاز به کرد. در این نمایشگاه، آثار دیجیتالی با وضوح بسیار بالا به نمایش درآمده‌اند.

افتتاح نخستین موزه هنر ان اف تی در جهان

نخستین موزه هنر ان اف تی

توکن های غیر قابل معاوضه یا NFTها در سال گذشته محبوبیت بسیاری به دست آورده‌اند. حال نخستین موزه هنری با هدف افزایش و توسعه دانش درباره «ان اف تی‌» نیز در سیاتل آمریکا آغاز به کار کرده است.

این نمایشگاه مساحتی معادل 280 متر مربع را در برگرفته و اطلاعاتی درباره هنر بلاکچین را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. جالب آنکه علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری به موزه مراجعه کرده و از نزدیک نظاره‌گر آثار دیجیتالی و منحصر به فرد باشند.

یکی از مسائلی که در این موزه به آن پرداخته شده، تاریخچه آثار NFT بوده که بسیار قدیمی‌تر از تصور عموم است. برگزارکنندگان نمایشگاه اثری از «کوین مک کوی» را در موزه قرار داده‌اند که قدمت آن به 2014، یعنی هشت سال پیش باز می‌گردد. این هنرمند ژوئن سال گذشته نیز توانست اثر دیجیتالی خود را در حراجی ساتبیز با قیمت 1.4 میلیون دلار به فروش برساند.

همان‌طور که می‌دانید، ان اف تی‌ها جزو دارایی‌های دیجیتال هستند و گواهی اعتبار آن‌ها به وسیله فناوری بلاکچین تعیین می‌شود. لذا می‌توان اطمینان داشت که هیچ یک از آثار هنری به نمایش درآمده در این موزه، «جعلی» نیستند.

یکی دیگر از بزرگ‌ترین مزیت‌های ان اف تی‌ها، آسان بودن انتقال مالکیت آن‌ها است؛ بدین ترتیب که پس از انجام تراکنش، حق مالکیت سریعا به آدرس کیف پول خریدار منتقل می‌شود.

ارسال نظر