افزایش قیمت XBOX LIVE GOLD توسط مایکروسافت لغو شد

رسانه کلیک - به دنبال شکایات متعدد کاربران و بررسی نظرات آن ها، مایکروسافت تصمیم گرفت تا برنامه افزایش قیمت کنسول انحصاری این شرکت، یعنی XBOX LIVE GOLD را لغو کند.

افزایش قیمت XBOX LIVE GOLD توسط مایکروسافت لغو شد

شرکت مایکروسافت در نتیجه نظرات کاربران، تصمیم گرفت تا برنامه افزایش قیمت XBOX LIVE GOLD را لغو کند. به علاوه، افرادی که در حال حاضر به صورت رایگان مشغول بازی هستند، اجباری به خرید اشتراک طلایی نخواهند داشت.

این شرکت در صدد انجام اقدامی بود که ظاهرا به ذایقه بسیاری از کاربران خوش نیامده، چرا که قیمت اشتراک طلایی به اندازه کافی افزایش داشته است. این افزایش قیمت توسط دفتر نمایندگی ایکس باکس گزارش شده بود‌. به گفته این شرکت، در بسیاری از بازارها قیمت Xbox Live Gold برای سال ها بدون تغییر باقی مانده است. این عدم تغییر در قیمت در برخی مناطق حتی به بیش از ۱۰ سال می رسد. هزینه فعلی برای کاربران دارای اشتراک طلایی ۶ یا ۱۲ ماهه هنوز تغییر نیافته است. پس اگر کاربری خواهان تمدید اشتراک خود باشد، مبلغ پرداختی او مساوی با مبلغ قبلی خواهد بود.

پیش از دریافت اعتراضات بسیار و لغو برنامه، مایکروسافت تصمیم داشت تا اشتراک طلایی سرویس لایو گولد را در ازای یک ماه به اندازه 1 دلار، و در ازای سه ماه به اندازه 5 دلار افزایش دهد. د ر نتیجه کاربران مجبور بودند تا در ازای اشتراک یک ماهه مبلغ ۱۱ دلار و برای اشتراک سه ماهه مبلغی برابر با ۳۰ دلار را هزینه می کردند. به نظر می رسد که مایکروسافت به سختی تلاش می کند تا رضایت کاربران خود را به دست آورد.

بیشترین ضرر ناشی از افزایش قیمت ها برای کسانی بود که تصمیم به خرید اشتراک طلایی شش ماهه داشتند و باید بجای ۴۰ دلار، مبلغ ۶۰ دلار را پرداخت می کردند. به علاوه مایکروسافت در نظر داشت تا اشتراک ۱۲ ماهه را به طور کامل لغو کند. در حال حاضر فروشگاه هایی همچون آمازون و برخی خرده فروشی های دیگر، اشتراک دوازده ماهه را با قیمت 60 دلار به فروش می رسانند.

ارسال نظر