افزونه‌های کروم باید نحوه استفاده از داده‌های شما را به طور شفاف نشان دهند

رسانه کلیک - گوگل سیاست جدیدی را تا ژانویه ۲۰۲۱ اجرایی می‌کند که بر اساس آن افزونه‌های مرورگر کروم موظف هستند که واضحا به کاربران نشان دهند که از چه اطلاعاتی استفاده می‌کنند.

افزونه‌های کروم باید نحوه استفاده از داده‌های شما را به طور شفاف نشان دهند

تلاش‌های مداوم Google برای سرکوب افزونه های خودسر Chrome اکنون به نتیجه رسیده و این افزونه‌ها از این پس باید شفافیت بیشتری برای میزان مصرفی که از داده‌های شما دارد، داشته باشد. این غول اینترنتی در ژانویه 2021 سیاستی را نهایی می‌کند که بر اساس آن افزونه‌های کروم مستلزم افشای مقدار استفاده از داده در فروشگاه وب Chrome هستند. سازندگان افزونه‌ها باید انواع داده‌هایی را که جمع آوری می کنند، مانند ورود به سیستم یا اطلاعات قابل شناسایی شخصی، را توضیح دهند و شفاف‌سازی کنند. آنها همچنین باید قول دهند که از خط مشی جدید ممنوعیت فروش داده به اشخاص ثالث ، استفاده از داده‌ها برای اهداف غیرمرتبط و تکیه بر داده‌های مربوط به چک‌های اعتباری و وام های مالی را رعایت کنند.

در متنی که تیم مرورگر کروم درباره این سیاست‌های جدید منتشر کردند آمده:

محافظت از کاربران و داده‌های آنها جنبه اساسی کار ما در مرورگر کروم است. سال گذشته، به عنوان بخشی از پروژه Strobe گوگل، ما مجموعه‌ای مهم از سیاست‌های جدید برای افزونه‌های کروم را برای محافظت از کاربران و داده های آنها مطرح کردیم. این خط مشی‌ها مستلزم این است که افزونه‌ها نسبت به دریافت مجوزهای لازم برای پیاده سازی ویژگی‌های خود اقدام کنند.

سازندگان برنامه‌های افزودنی می‌توانند از هم اینک جزئیات ذخیره اطلاعات و استفاده از داده‌های افراد را برای گوکل بفرستند، اگرچه این اطلاعات تا 18 ژانویه 2021 در فروشگاه وب Chrome به صورت عمومی نمایش داده نمی‌شوند.

البته این اقدام صداقت تولیدکنندگان افزونه را تضمین نمی‌کند‌، زیرا سواستفاده‌کنندگان می‌توانند به راحتی گزارش غلطی را درباره آنچه افزونه آن‌ها از داده‌های کاربران جمع‌آوری می‌کند به گوگل ارائه دهند. بیرون انداختن توسعه‌دهندگان افزونه غیر صادق پس از شناسایی آن‌ها آسان‌تر خواهد بود. همچنین این سیاست انتظار می‌رود به افزونه‌های صادق کمک کند. اگر بدانید برنامه افزودنی واقعاً به چه اطلاعاتی دسترسی دارد و چه اطللاعاتی را از سیستم شما ذخیره می‌کند، می توانید با آگاهی بهتری در مورد نصب آن افزونه تصمیم بگیرید.

ارسال نظر