آیا شماره کارت بانکی میلیون ها ایرانی لو رفته است؟

رسانه کلیک - روزنامه نیویورک‌تایمز ضمن انتشار خبر هک و نشر میلیون‌ها شماره کارت بانکی شهروندان ایرانی، به نقل از کارشناسان می‌گوید احتمالا این حمله توسط یک عامل دولتی خارجی انجام شده و ممکن است به چالش مالی عمده‌ای برای دولت ایران تبدیل شود.

آیا شماره کارت بانکی میلیون ها ایرانی لو رفته است؟

نیویورک‌تایمز مدعی شده: «تا امروز ۱۵ میلیون شماره کارت بانکی شهروندان در فضای مجازی منتشر شده‌ است.»

این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته است: «در پی حوادث آبان‌ماه در ایران، احتمالا یک گسست امنیتی در سیستم بانکی برملا شده که ظاهرا نشان می‌دهد اطلاعات بانکی میلیون‌ها مشتری لو رفته است.»

روزنامه نیوریورک تایمز ادامه داده: «به دنبال تظاهرات ضد دولتی اخبر در ایران که در اعتراض به افزایش قیمت بنزین بود اطلاعات بانکی میلیون ها ایرانی هک و منتشر شده است. وزیر ارتباطات ایران درز اطلاعات مشتریان بانک های ایرانی را تایید کرده اما هک شدن این بانک ها را رد کرده است.»

نیویوک تایمز به نقل از کارشناسان امنیت سایبری می گوید چنین کاری احتمالا با هدف ایجاد بی ثباتی در ایران صورت گرفته است. این روزنامه در گزارش خود نوشته است یک نقض امنیتی باعث انتشار اطلاعات بانکی بیش از 15 میلیون ایرانی در شبکه های احتماعی شده و آن را جدی ترین نقص امنیتی بانکی ایران خوانده است.

اطلاعات منتشر شده شامل نام دارنده و شماره حساب بانکی افراد است. محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در واکنش به هک شدن بانک های این کشور را رد کرده و گفته است یک پیمان کار فنی سابق از اطلاعاتی که به آنها دسترسی داشت نسخه پشتیبان گرقته و با دسترسی به این نسخه درحال تهدید و باج گیری است. او توضیح بیشتری در این باره نداده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود به نقل از کارشناسان امنیت سایبری گفته است: «این حمله سایبری احتمالا از سوی یک دولت یا با پشتیبانی یک دولت انجام شده است.»

اطلاعات دقیقی در مورد جزییات این هک وجود ندارد. اما گفته شده اطلاعات سه بانک تجارت، سرمایه و ملت به سرفت رفته است. این سه بانک از سوی آمریکا تحریم شده اند.

هنوز صحت این خبر تایید و یا تکذیب نشده است.

ارسال نظر