اقامت پنج ساله برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مستقل در امارت

امارات برای افزایش توان رقابتی خود به تازگی قوانین صدور ویزایش را تغییر داده است، تغییراتی که بر کار، سرمایه‌گذاری و نوآوری تمرکز دارند. آخرین نمونهٔ این تغییرات ویزای سبز پنج ساله‌ای است که برای کارگران ماهر، خوداشتغالان و سرمایه‌گذاران صادر می‌شود.

اقامت پنج ساله برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران مستقل در امارت

شیراز سِتی، مدیر کارگزینی شرکت دنتون دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به این‌که همه‌گیری عظیمی را از سر گذرانده‌ایم، امروز باید پاسخگوی نیازهای خاصی از جمله دورکاری، کار پاره‌وقت، و استخدام موقت باشیم. دولت امارات واقعا متوجه شد که برای استخدام افراد مستعد و آوردن‌شان به اینجا مشکلی در کار است. این‌که با انعطاف‌‌پذیری به افراد اجازه بدهیم خودشان برای کار به اینجا بیایند، نه‌تنها کارکنان داخل کشور بلکه بسیاری را نیز در خارج از آن هیجانزده می‌کند.»

او می‌افزاید: «با توجه به میزان بالای تورم، و افزایش نرخ بهره، به احتمال زیاد شاهد افزایش میزان بیکاری هم خواهیم بود. بنابراین امارات با گام‌های فعلی‌اش جایگاه باثباتی برای جذب نیروی کار ایجاد می‌کند تا بتواند بااستعدادترین افراد دنیا را به این کشور بیاورد و از محیط کاری ایجادشده بهره ببرد.»

ویزای سبز امارات به افراد واجد شرایط و خانوادهٔ آنها اجازهٔ پنج سال اقامت در این کشور را می‌دهد؛ این ویزا همچنین فرزندان پسر را تا ۲۵ سال و فرزندان دختر را بدون محدودیت سنی در بر می‌گیرد. همچنین پس از ۶ ماه اقامت قابل تمدید یا لغو است.

جیمز وفتا، مدیر عامل شرکت «راه‌حل‌های اجرایی» می‌گوید: «فکر می‌کنم این کار قطعا انعطاف‌پذیری بیشتری به افراد و شرکت‌های حاضر در اینجا می‌دهد، و امکان حضور استعدادهای بیشتری را برای استخدام فراهم می‌کند و دست‌اندرکاران فناوری، بهداشت، هوا-فضا و صنایع دفاعی، و حتی مسئولان منابع انسانی از این ویزا استقبال می‌کنند.»

تمدید ویزای کاری پیشتر نیازمند ۲ تا ۳ سال کار و داشتن حامی مالی بود، اما این ویزای تازه ثبات بیشتری دارد و بازار کار را تقویت می‌کند.

خوداشتغالی و ایجاد توازن بین کار و زندگی به‌ویژه بعد از همه‌گیری هر روز پرطرفدارتر می‌شود و شرکت‌ها هم نیازمند تغییر نگرش‌ در این زمینه‌اند. قوانین تازهٔ امارات، با توجه به نرخ فزایندهٔ بیکاری در جهان حاکی از آن است که این کشور به مقصد کاری جذاب‌تری برای افراد بدل خواهد شد.

آلی دریکات، مدیر دفتر ایده‌پردازی دریکات در دُبی می‌گوید: «دیدن توجه این کشور به روند‌های جهانی نظیر انعطاف‌پذیرتری در کار، تعیین سیاست‌ها و مقررات حمایتی، و معافیت‌های مالیاتی برای رفع نیازهای تازه حیرت‌انگیز است.»

امارات علاوه بر این اخیرا از صدور ویزای طلایی ده ساله برای استعدادهای استثنایی در زمینهٔ سرمایه‌گذاری، مهارت کاری و کارآفرینی خبر داد. موارد اخیر مهمترین تغییرات سیاست مهاجرپذیری این کشور تا به امروز به شمار می‌روند.

منبع: یورونیوز

ارسال نظر