همکاری ال جی و اپل برای فروش آیفون خشم توزیع‌کنندگان کره‌ای را برانگیخت

رسانه کلیک - ال جی و اپل برای فروش محصولات مختلف از جمله گوشی آیفون با یکدیگر همکاری می‌کنند؛ موضوعی که باعث نگرانی توزیع‌کنندگان داخلی شده است.

همکاری ال جی و اپل برای فروش آیفون خشم توزیع‌کنندگان کره‌ای را برانگیخت

شرکت ال جی با انتشار یک بیانیه بحث‌برانگیز، از فروش محصولات اپل به ویژه گوشی آیفون در فروشگاه‌های کره جنوبی خبر داد. این امر با واکنش شدید توزیع‌کنندگان داخلی مواجه شده و خشم آن‌ها را برانگیخته است.

ال جی پیش از این گفته بود تنها محصولات شرکت را در فروشگاه‌های خود به فروش می‌رساند و تلاش می‌کند آسیبی به توزیع‌کنندگان کوچک‌تر وارد نشود. علاوه بر این، ماه آوریل بود که ال جی اعلام کرد بازار گوشی‌های هوشمند را به دلیل عدم توانایی در کسب سود کافی ترک می‌کند. البته غول فناوری کره همچنان به فروش محصولات موجود در انبار و پشتیبانی از محصولاتی که در حال حاضر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دارد ادامه می‌دهد.

طبق گفته‌های مقامات شرکت، این تصمیم در واقع یک راه حل استراتژیک است؛ بدین صورت که ال‌جی به جای حضور در بازار پرتنش و رقابتی گوشی‌های هوشمند، تمرکز خود را روی سایر محصولات الکترونیکی، اجزای خانه هوشمند، اتومبیل‌های برقی، رباتیک و هوش مصنوعی می‌گذارد و در عین حال، از تجارب خود برای کمک به توسعه تکنولوژی‌های مرتبط از جمله شبکه 6G نیز استفاده می‌کند.

خروج ال‌جی از بازار اسمارت فون، فضای کافی برای فروش محصولات اپل را در فروشگاه‌ها فراهم می‌آورد. شرکت کوپرتینویی در تلاش است تا از طریق ال جی تجارت خود در کره جنوبی را توسعه داده و میزان فروش خود در این کشور را بالا ببرد. اما همکاری ال جی و اپل توزیع‌کنندگان کوچک را به دلهره انداخته است که مبادا این موضوع تأثیر منفی روی مشارکت آن‌ها با شرکت آمریکایی داشته باشد. حال باید دید سرنوشت قرارداد میان این دو شرکت در نهایت به کجا ختم می‌شود.

ارسال نظر