امسال همه ایرانیان بیمه می‌شوند | دچار کمبود دارو نمی‌شویم

وزیر بهداشت اطمینان داد که مجلس ارز کافی به وزارت بهداشت اختصاص داده و در سال دچار کمبود دارو نمی‌شویم. او همچنین از پوشش بیمه همگانی برای همه مردم در سال جاری خبر داد. 

امسال همه ایرانیان بیمه می‌شوند | دچار کمبود دارو نمی‌شویم

به گزارش کلیک به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم آیین تکریم و تقدیر از خادمان نوروزی سلامت گفت: «امروز میزان واکسیناسیون به ۱۴۸ میلیون دز تزریق رسیده که قدرت بسیار زیادی را برایمان ایجاد کرده است. سازمان‌های جهانی متعجبند که طی این چند ماه چه اتفاقی در ایران رخ داد و واکسیناسیون انجام شد که با زحمات کادر سلامت اتفاق افتاد.»

وی افزود: «بعد از ۴۳ سال از انقلاب اسلامی، هنوز همه مردم بیمه نیستند. اما امسال قطعا همه مردم را تحت پوشش بیمه همگانی قرار می‌دهیم که اعتبارش دیده شده تا مردم دغدغه نداشته باشند.»

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: «باید در هر شرایطی این موضوع را در نظر بگیریم. رئیس جمهور در اورژانس کشور حضور یافتند و قدردانی کردند. ما احتیاج داریم که اورژانسمان به‌روز باشد، وسایل پیشرفته‌تر داشته باشد. امروز در انفجار آی‌تی هستیم و می‌توانیم از طریق تله‌مدیسین و از راه دور، بسیاری از درمان‌ها را انجام دهیم که حتما تکمیل می‌شود. امسال قبل از آغاز سال با همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جلسه داشتیم و همه آن‌ها اماده‌باش بودند. من هم توفیق داشتم که از نزدیک فعالیت‌ها را ببینم. حدود ۳ میلیون ویزیت در این ایام داشتیم که نشان‌دهنده حجم کاری بوده که در اورژانس انجام شده و حدود ۱۳۱ هزار جراحی هم انجام شده است.»

عین‌اللهی افزود: «امسال در بحث انتقال خون دیدیم که مردم چه اشتیاقی برای اهدای خون داشتند و ۲۳ درصد افزایش داشتیم. اعلام شده که امسال هیچ مشکلی بابت تامین خون نخواهیم داشت.»

وی تاکید کرد: «خط قرمز ما تعارض منافع است. ما سلامت مردم را به هیچ قیمتی قربانی نمی‌کنیم و از سلامت مردم دفاع خواهیم کرد. در سال جدید هم ان‌شاءالله با افزایش تولید دارو، صادرات را داشته باشیم.»

وی گفت: «مجلس حدود سه میلیارد دلار ارز به وزارت بهداشت داده که یک میلیارد از سال قبل بیشتر است. بنابراین امسال قطعا کمبود دارو نخواهیم داشت و مسئله اصلی ما تامین داروهای ضروری مردم است. به‌ویژه در زمینه بیماری‌های خاص بودجه خوبی تخصیص داده شده که امیدواریم عزیزان مبتلا به این بیماری‌ها را به نحو احسن حمایت کنیم.»

15 فروردین امسال معاون وزیر صمت اعلام کرد ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی از دارو حذف شد ه است تا ارزبری برای مصرف داخلی باشد.

ارسال نظر