امکانات جدید دستیار گوگل در اندروید ۱۲ باعث فراخوانی راحت‌تر آن می‌شود

رسانه کلیک - وبسایت تخصصی XDA به تازگی کدهایی را در اندروید ۱۲ پیدا کرده است که نشان دهنده امکانات جدید دستیار گوگل بوده که خبر از گزینه های جدیدی در قسمت فراخوانی این نرم افزار می‌دهد. 

امکانات جدید دستیار گوگل در اندروید ۱۲ باعث فراخوانی راحت‌تر آن می‌شود

به تازگی یکی از وبسایت های مشهور که بطور تخصصی روی امکانات و ترفندهای اندروید کار می‌کند، کدهایی را در نسخه پیشروی سیستم عامل اندروید یافته است که گزینه‌های جدیدی را از لحاظ فراخوانی این دستیار هوشمند به کاربران ارائه می‌کند.

در حال حاضر راه‌های مختلفی به جهت فراخوانی دستیار صوتی هوشمند گوگل وجود دارد که البته ابتدا کاربر باید آن را فعال کند تا قابلیت‌های این بخش در اختیارش قرار گیرد.

تا زمانی که شما این گزینه را فعال نگه داشته باشید، با گفتن جمله "Hey Google"، قادر خواهید بود تا این دستیار هوشمند را فراخوانی کنید. از دیگر راه‌های موجود برای اجرای این دستیار می‌توان به نگه داشتن دکمه هوم دستگاه اشاره کرد. البته در صورتی که شما حالت تمام صفحه را فعال کرده باشید، با کشیدن انگشت خود به قسمت پایینی گوشی قادر خواهید بود تا از آن استفاده کنید. این ویژگی در گجت های هر کمپانی بسته به انتخاب شرکت سازنده تفاوت دارد.

حال به نظر می‌رسد که ما در اندروید ۱۲، از امکانات جدید دستیار گوگل بهره خواهیم برد که یکی از آنها، اضافه شدن دو راه جدید جهت فراخوانی این سرویس است. یکی از این راه‌ ها، دوبار ضربه زدن به پشت دستگاه بوده و دیگری نگه‌داشتن دکمه پاور گوشی هوشمند خواهد بود.

با توجه به کد مشاهده شده در آخرین نسخه برنامه گوگل مشخص شده است که کار در زمینه ادغام دستیار صوتی با دکمه پاور آغاز شده است؛ به این معنی که به احتمال زیاد در ماه‌های آینده آن را در تلفن‌های هوشمند خود مشاهده خواهیم کرد. از طرف دیگر، قابلیت دوبار ضربه زدن پشت گوشی احتمالا با تاخیر عرضه شود و کاربران برخی گجت های اندرویدی برای دریافت آن باید تا عرضه نسخه اصلی اندروید ۱۲ منتظر بمانند.

امکانات معرفی شده تنها یکی از انبوه ویژگی‌های جدیدی است که قرار است به نسخه بعدی اندروید اضافه شود و تا عرضه رسمی این سیستم عامل، ممکن است ویژگی‌های دیگری نیز به گوگل اسیستنت اضافه شوند.

ارسال نظر