امکان خرید مستقیم در چت واتساپ ایجاد خواهد شد

رسانه کلیک - شرکت فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد ویژگی جدیدی به چت واتساپ اضافه کند تا کاربران بیشتری بتوانند در واتساپ خرید کنند.

امکان خرید مستقیم در چت واتساپ ایجاد خواهد شد

این ویژگی واتساپ امکان خرید مستقیم در چت واتساپ را برای کاربران فراهم می‌کند. شرکت فیس بوک جزئیات این قابلیت را مشخص کرده است و یک فیلم تبلیغاتی منتشر کرده است. فرآیند خرید به این صورت است که کاربر به یک بیزینس پیام می دهد و آن کسب‌وکار نیز با ریپلای کردن، لینک کاتالوگ محصولات خود را برای مخاطب می‌فرستد. سپس خریدار می‌تواند مواردی را که می‌خواهد به سبد خرید خود اضافه کند و از داخل برنامه پرداخت کند.

واتساپ قبلا ویژگی کاتالوگ را داشت؛ اما خیلی محدودتر از چیزی بود که اکنون فیس بوک توضیح داده است. این شبکه اجتماعی تلاش زیادی می‌کند تا ویژگی خرید داخل برنامه را گسترش دهد و اخیرا از برنامه Facebook Shops رونمایی کرده است و این اجازه را به بیزینس‌ها می‌دهد تا کاتالوگ مختلف محصولات خود را درست کنند و بعد با فیس بوک و اینستاگرام تجارت کنند. بنابراین منطقی است که این شرکت قصد داشته باشد ویژگی‌های مشابه را در واتساپ نیز ایجاد کند.

احتمالاً کاربران برای پرداخت هزینه این معاملات از Facebook Pay استفاده خواهند کرد. این شرکت در اوایل سال جاری آزمایش خود را روی واتساپ در برزیل آغاز کرد؛ اما مجبور شد برنامه را متوقف کند چون بانک مرکزی این کشور با واتساپ برخورد کرد و با یکدیگر درگیر شد. با این وجود فیس بوک اعلام کرده که قصد دارد در آینده امکان خرید در چت را برای همه كاربران واتساپ ایجاد کند.

ارسال نظر