امکان پایش ضربان قلب به گوشی‌های شیائومی اضافه شد

رسانه کلیک - شیائومی در نسخه به‌روزرسانی‌شده اپلیکیشن Mi Health امکان پایش ضربان قلب را برای کاربران فراهم کرده است و برای این کار از دوربین و فلاش گوشی استفاده می‌کند.

امکان پایش ضربان قلب به گوشی‌های شیائومی اضافه شد

برخی شرکت‌های بزرگ فناوری مانند سامسونگ در گذشته حسگرهای ويژه‌ای را در گوشی‌های پرچمدار خود قرار داده بودند تا این دستگاه‌ها بتوانند ضربان قلب کاربر را پایش کنند. بنابراین نمی‌توان گفت که اقدام روی قابلیت ثبت ضربان قلب کار جدیدی است. به گفته شیائومی کاربران از این پس برای پایش ضربان قلب خود در گوشی‌های هوشمند به حسگر جداگانه نیاز نخواهند داشت.

نسخه به‌روزرسانی‌شده اپ Mi Health گوشی‌های شیائومی قابلیت جدیدی را به کاربران ارائه می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان با استفاده از دوربین و فلاش گوشی ضربان قلب را ثبت کرد. کاربر برای ثبت ضربتن قلب خود باید انگشت خود را به صورت کامل روی دوربین و فلاش قرار دهد. از فلاش به‌منظور روشن‌کردن سطح پوست استفاده می‌شود و دوربین گوشی ضربان قلب شما را ثبت می‌کند.

پایش ضربان قلب

کاربرانی که می‌خواهند از این قابلیت استفاده کنند باید نسخه به‌روزرسانی‌شده اپلیکیشن Mi Health را اجرا کنند و پس از آن روی بخش Heart Rate ضربه بزنید تا صفحه‌ی جدیدی باز شود. پس از آن نیز گزینه‌ موجود در بخش پایین سمت راست را در این صفحه انتخاب کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد قابلیت پایش ضربان قلب در نسخه‌ی ۲٫۷٫۴ اپلیکیشن Mi Health دردسترس قرار دارد.

به نظر می‌رسد قابلیت جدید این اپلیکیشن هنوز در درسترس همه گوشی‌های شیائومی به صورت گسترده قرار نگرفته است. بنابراین کاربرانی که می‌خواهند ضربان قلب خود را پایش کنند بهتر است سراغ تهیه‌ی دستبندهای تناسب اندام بروند. با این وجود قابلیت ثبت ضربان قلب در گوشی‌های هوشمند بدون پرداخت هزینه‌ اضافی قابلیتی مناسب و کاربردی است. همچنین اگر این قابلیت دقیق باشد مزیت‌های زیادی را برای کاربران دارد. البته کسانی که تمایل دارند ازطریق گوشی ضربان قلب را اندازه بگیرند، بهتر است حتما قبل از انجام این کار، روی لنز دوربین را تمیز کنند.

ارسال نظر