انتخاب و خرید موبایل مناسب با نیاز شما

رسانه کلیک - امروزه گوشی به عنوان یکی از وسایل مهم و کاربردی در زندگی هر فردی محسوب می شود . شاید شما بتوانید بدون داشتن خیلی از وسایل به زندگی روزمره خود ادامه دهید، ولی تقریبا بیشتر مردم بدون گوشی همراه احساس ناخوشایندی دارند و برای عده بسیاری که بیشترین وقت خود را با گوشی سپری می کنند و یا کارشان با تلفن همراه است، نداشتن گوشی شاید غیر قابل تصور باشد.

انتخاب و خرید موبایل مناسب با نیاز شما

انگیزه هایی که از خرید گوشی موبایل برای کاربرها وجود دارد

همه ما می دانیم که تلفن همراه وسیله ارتباطی مهمی است که کار بسیاری از ما را تسهیل می کند. البته علاوه بر برقراری تماس و مکالمه‌های روزمره و دادن پیامک در عصر حاضر گوشی همراه قابلیت‌های متفاوت و وسیع‌تری دارا است. در این میان با توجه به امکانات گوشی‌های همراه، هر کسی از خرید موبایل انگیزه‌ای خاص نیز می‌تواند داشته باشد.

  • انگیزه کلی: ارتباطات میان فردی با خانواده و دوستان، اطلاع رسانی و...
  • انگیزه خاص:
  • عکاسی و فیلم برداری
  • سرگرمی و تفریح در فضای مجازی
  • کسب و کار
  • گوش دادن به موسیقی و تماشای فیلم
  • وب گردی و استفاده از شبکه های اجتماعی

و...

خرید تلفن همراه

گام اول: شناخت و کسب اطلاعات

اگر به هر دلیلی نیاز دارید که یک گوشی هوشمند بخرید حتما باید نسبت به تکنولوژی های روز و شرکت های مختلف سازنده گوشی اطلاعات مختصری کسب کنید . در گذشته به دلیل محدود بودن تعداد شرکت های سازنده گوشی همراه، شاید نیاز به کسب اطلاعات خاصی نبود، ولی امروزه با افزایش تعداد شرکت ها و همچنین بحث رقابت در بازار تنوع محصولات بالاتر بوده و بحث کسب اطاعات برای شما ضروری است.

از کجا بپرسم؟

کافی است با مشاوران ما در سایت موبایل کمک تماس بگیرید، بدون شک اطاعات خوبی دستگیرتان می شود.

و یا اگر به موبایل فروشی های دسترسی دارید، سر زدن به چند فروشنده و پرس و جو از افراد مطلع شما را در کسب اطاعات اولیه کمک خواهد کرد.

گام دوم: انتخاب

اکنون وقت آن است که با توجه به اطاعاتی که به دست آوردید و هم‌چنین گزینه‌هایی که از گوشی دلخواهتان مد نظر دارید، یک مدل گوشی برای خود انتخاب کنید.

در انتخاب گوشی به فاکتورهای زیر دقت کنید:

گوشی متناسب با نیازتان انتخاب کنید

انتخاب سیستم عامل گوشی

android و ios محبوب ترین سیستم عامل های جهان هستند. که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند .

اندروید : سیستم عاملی است که بسیار پرکاربرد است . اگر سرو کارتان با سرچ در گوگل بسیار است ؛ این سیستم عامل گزینه خوبی برای انتخاب است .

Ios : این سیستم عامل ساخت شرکت اپل است .قابلیت شخصی سازی کمتری دارد .

اگر به دنبال سفارشی سازی و تنظیمات داخلی بیشتری برای گوشی خود هستید و یا از تعداد برنامه های بیشتری برای گوشی خود استفاده می کنید؛ شک نکنید که اندروید سیستم عامل مناسبی برای شما خواهد بود .

سخت افزار گوشی همراه

بعد از انتخاب سیستم عامل گوشی بحث سخت افزار گوشی است که شامل پردازنده، باتری، دوربین، حافظه داخلی وصفحه نمایش است.

که در ادامه هر کدام را بررسی می کنیم :

- پردازنده یا مغز متفکر گوشی تان

این قطعه کوچک ولی پر اهمیت تاثیر بسیاری در کارکرد گوشی شما دارد پس توجه به نوع پردازنده بسیار مهم و ضروری است .

امروزه برندهای بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند ولی شرکت کوالکام با تراشه‌های اسنپدراگون بهترین گزینه برای انتخاب شماست .

در کنار کوالکام، سامسونگ با تراشه‌ اگزینوس، مدیاتک با تراشه‌‌های هلیو MT، اپل با پردازنده‌های سری A و هواوی با تراشه‌های کرین از دیگر شرکت هایی هستند که پردازنده خوبی را در بازار ارائه کرده اند .

- صفحه نمایش

نمایشگر یا صفحه نمایش گوشی از جذاب‌تر‌ین قسمت‌های گوشی است که هر چه قدر صفحه بزرگتر باشد ، طرفداران بیشتری را دارد . صفحه نمایش گوشی اگر رزولیشن و یا همان وضوحیت تصویر بالایی داشته باشد ؛ بدون شک مورد توجه همه است. امروزه گوشی‌ها مجهز به دو نوع صفحه نمایش هستند :

-LCD: ال سی دی LCD مخفف عبارت Liquid Crystal Display به معنای صفحه نمایش کریستال مایع می باشد .

ارزان قیمت تر است با اینکه مصرف انرژی آن بالاتر است ولی به دلیل کم بودن هزینه تولید، به فراوانی در بازار دیده می شود.

-AMOLED: در این صفحه نمایش از دیودهای نورانی به جای کریستال مایع استفاده شده است. نسبت به صفحه نمایش LCDدارای مزایا و معایبی است. از جمله مزایای آن این است که مصرف باتری کم تری دارد. آسیب کمتری به چشم می زند. واکنش به لمس در انها نسبت به LCD بالاتر است.

- دوربین یا چشم گوشی شما

برای انتخاب گوشی همراه توجه به دوربین از ضروریات است چرا که همه ما امروزه از دوربین موبایل خود استفاده بسیاری می‌کنیم. اما نکته مهم تر این است که ابتدا باید تعیین کنید که قرار است چه نوع استفاده ای از دوربین موبایل بکنید. عکاسی حرفه ای یا یک گردشگری که عکاسی می کند، یا یک فرد معمولی که از اطراف فقط عکس می‌گیرد.

در گذشته تنها یک دوربین روی هر گوشی تعبیه شده بود ولی امروزه دوربین‌های سه گانه و چهار گانه که هم دقت و هم عمق تصویر و...را مد نظر دارند.

نکته مهم دیگری که باید در خرید گوشی با بهترین دوربین مد نظر داشته باشید شرکت سازنده گوشی همراه است ، هر شرکتی رویکرد متفاوتی را در عکاسی و دوربین موبایل خود اتخاذ می کند . به عنوان مثال دوربین گوشی های سامسونگ به ثبت رنگ‌های غلیظ و بیش از حد اشباع شده شهرت دارند.

- باتری یا منبع تغذیه موبایل شما

هر گوشی که شما بخرید، بدون شک یک باتری اصل و اورجینال دارد. البته ممکن است در مواردی نیز برخی فروشندگان باتری تقلبی را همراه یک گوشی خوب به شما بفروشند؛ پس باید حتما از تقلبی بودن باتری خود حین خرید اطمینان حاصل کنید.

انواع باتری‌ها

  • باتری‌های نیکل کادمیومی:

اولین نسل از باتری های موبایل است که هم اکنون تولید آن متوقف شده است.

  • باتری‌های نیکل هیدرید فلز:

نسبت به نسل اول باتری ها قابلیت بالاتری دارند و سرعت شارژ در حدود یک ساعت است ولی مشکلی که دارد این است که به همان میزان به سرعت شارژ خالی می کند.

  • باتری‌های لیتیوم یونی

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند دارای چنین باتری‌هایی هستند، وزن کم و شارژ سریع از ویژگی های این باتری‌ها است. البته این باتری‌ها را نباید کاملا شارژکرد و از خالی شدن کامل نیز باید جلوگیری کرد.

  • باتری‌های لیتیوم پلیمری

جدید ترین نوع باتری‌ها ازاین نوع است، از ویژگی‌های این باتری می توان به قدرت و توانایی نگهداری شارژ بالا اشاره کرد.

باتری هایی که در قسمت بالا به آنها پرداختیم چهار نوع باتری از چهار نسل متفاوت بودند که تفاوت عمده آنها در نگهداری و وزن و شکل باتری‌ها‌ است.در زمان خرید گوشی حتما به برند سازنده گوشی توجه کنید معمولا باتری‌هایی که این شرکت ها تولید می‌کنند، مطمئن‌ترین و بهترین نوع خودشان هستند. لطفا از خرید گوشی هایی که کمپانی های متفرقه دارند و یا از فروشگاه های غیر معتبر هستند جدا خودداری کنید چرا که تنها با تحمیل هزینه های تعویض مجدد و خرید باتری مجدد پشیمان می‌شوید.

حرف آخر با شمایی که قرار است اقدام به خرید گوشی همراه کنید

همان‌طور که خودتان هم می دانید، با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و وجود شرکت های قدرتمند، تنوع محصولات تلفن همراه به شدت زیاد شده است.

برندهای مختلف، مدل های مختلف، هدف ها و کارکردهای مختلف و ... و در کنار این‌ها رنج قیمتی متفاوتی که وجود دارد، شاید شما را سر درگم تر و مردد هم بکند.

اگر در این حوزه تخصص ندارید، پیشنهاد ما این است که ابتدا دو مورد اساسی را برای خودتان تعریف کنید:

  • بودجه
  • نیازها

بعد از آن می توانید با کمک مشاوران «موبایل کمک» بهترین انتخاب ممکن را از بین محصولات موجود در بازار داشته باشید و با خیالی آسوده و بدون سر درگمی خرید خودتان را انجام دهید.

ارسال نظر