قابلیت انتقال چت‌های واتس‌اپ از آیفون به اندروید از راه رسید

تا به امروز بسیاری از کاربران پیام‌رسان واتس‌اپ درخواست اضافه شدن قابلیت انتقال چت‌ها بین اندروید و آی‌او‌اس را به برنامه‌نویسان این برنامه فرستاده‌اند. حال به نظر می‌رسد این ویژگی بالاخره در دسترس عموم قرار گرفته است. 

قابلیت انتقال چت‌های واتس‌اپ از آیفون به اندروید از راه رسید

ماه آگوست اعلام شد واتس‌اپ درحال توسعه قابلیتی است که از طریق آن کاربران می‌توانند به راحتی چت‌های خود را بطور کامل از روی آیفون به گوشی‌های اندرویدی جدید خود منتقل کنند.

از آن زمان ۴ ماه می‌گذرد. اما به نظر می‌رسد بالاخره آزمایشات لازم روی این ویژگی به اتمام رسیده و دیروز همزمان با رونمایی از جدیدترین پرچمداران سامسونگ کاربران این شبکه اجتماعی شاهد معرفی قابلیت مورد انتظار خود بوده‌اند.

سامسونگ نیز از این فرصت استفاده کرده و در مراسم خود اعلام کرد تمامی کاربران آی‌او‌اس که قصد انتقال چت‌های واتس‌اپ خود به کهشکانی‌های معرفی شده را دارند می‌توانند با خیال راحت تمام آنها را همراه با تصاویر و ویدیوها به گوشی جدید خود منتقل کنند.

طبق گفته سامسونگ، امکان انتقال چت‌ها در واتس‌اپ بزودی برای دیگر گوشی‌های سامسونگ که از اندروید ۱۰ به بالا بهره می‌برند محیا خواهد شد. البته این ویژگی فقط مختص به گلکسی‌های این شرکت کره‌ای نبوده و گفته می‌شود بزودی در دسترس سایر کاربران اندرویدی قرار خواهد گرفت.

برای انتقال چت‌ها کاربران می‌بایست از یک کابل لایتنینگ به USB-C استفاده کنند و هنوز امکان انتقال اطلاعات بصورت بی‌سیم محیا نشده است.

البته هنوز مشخص نیست قابلیت انتقال چت‌های واتس‌اپ بین سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس دقیقا چه زمانی برای تمام گوشی‌های اندروید در دسترس قرارگیرد. واتس‌اپ نیز درباره این مسئله تنها اعلام کرده است "بزودی" امکان انتقال چت‌ها در دسترس همه کاربران قرار می‌گیرد.

در حال حاضر امکان "Import Chat History" فقط برای آیفون‌های اپل و دو گوشی جدید سامسونگ یعنی گلکسی فلیپ ۳ و فولد ۳ در دسترس بوده اما انتظار می‌رود تا ۱ ماه آینده دستگاه‌های اندرویدی بیشتری بتوانند از این قابلیت پشتیبانی کنند.

ارسال نظر