اندروید ۱۱ پس از عرضه چندین نسخه بتا به صورت رسمی منتشر شد

رسانه کلیک - اندروید ۱۱ به صورت رسمی منتشر شد. این سیستم عامل علاوه بر  پیکسل، برای برخی محصولات شرکت‌های وان‌پلاس، شیائومی، ریلمی و اپو نیز ارائه شد.

اندروید ۱۱ پس از عرضه چندین نسخه بتا به صورت رسمی منتشر شد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد گوشی‌های پیکسل۲، پیکسل ۳، پیکسل 3a، پیکسل ۴ و 4a می‌توانند اندروید ۱۱ را دریافت کنند. وان پلاس نیز اعلام کرده است که کاربران گوشی‌های وان پلاس ۸ و ۸ پرو در آمریکای شمالی، اروپا و هند با استفاده از برنامه Open Beta می‌توانند این سیستم عامل را دریافت کنند.

کاربران گوشی‌های اوپو X2، رینو ۳ و ریلمی X50 پرو نیز می‌توانند این سیستم عامل را دریافت کنند. شیائومی اعلام کرده است که اندروید ۱۱ برای گوشی‌های می ۱۰ و می ۱۰ پرو منتشر خواهد شد. در حال حاضر تعداد کمی از دستگاه‌ها می‌توانند این به‌روزرسانی را دریافت کنند. اما در روزهای آینده تعداد آن‌ها بیشتر خواهد شد.

گوگل در این نسخه سیستم عامل بیشتر بر استفاده راحت کاربران از دستگاه‌ها تمرکز کرده است. به همین علت ویژگی‌های جدیدی را به سیستم عامل موبایل گوگل اضافه می‌کند. یکی از بزرگترین تغییرها در این سیستم عامل روش برخورد با گفت‌وگوها به‌وسیله نوتیفیکشن‌های گروهی، اپ‌های پیام‌رسانی است. نوتیفیکیشن‌ها درون بخش مخصوص به خود قرار می‌گیرند و دارای رابط حبابی برای دسترسی سریعتر هستند.

برخی از قابلیت‌های اندروید ۱۱ می‌توان به کنترل جدید مدیا، رابط جدید اسکرین شات‌ و منوی هوشمند کنترل لوازم هوشمند در سطح سیستم عامل اشاره کرد که کاربر با فشردن طولانی مدت کلید پاور می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند. همچنین در تنظیمات گزینه‌های بیشتری برای ایجاد محدودیت در اختیار کاربران قرار دارد. از آن‌جایی که برخی دیگر از محصولات به جز پیکسل نیز اندروید ۱۱ را در اختیار دارند برخی از قابلیت‌های آن مانند اشتراک موقعیت واقعیت افزوده و پاسخ هوشمند گوگل درون جی‌بورد به صورت انحصاری برای دستگاه‌های این کمپانی درنظر گرفته شده‌اند.

ارسال نظر