اندروید ۱۲ در کنفرانس گوگل I/O معرفی شد؛ افزایش توان پردازشی گوشی!

رسانه کلیک - طبق انتظارات گوگل در کنفرانس I/O سال ۲۰۲۱ از اندروید ۱۲ رونمایی کرد. این سیستم عامل تغییرات زیادی به خصوص در طراحی‌ بصری کرده است.کمپانی گوگل در کنفرانس گوگل I/O نسخه بتا اندروید ۱۲ را معرفی کرد. این سیستم عامل تغییرات زیادی بخصوص در طراحی کرده است. گوگل زبان طراحی جدیدی به اسم Material You را طراحی کرده است که در اندروید به کار برده است. این زبان طراحی دارای دکمه‌های بزرگ و حبابدار، تغییر رنگ‌ها و انیمیشن‌های روان‌تر است.

اندروید ۱۲ در کنفرانس گوگل I/O معرفی شد؛ افزایش توان پردازشی گوشی!

کمپانی گوگل در کنفرانس گوگل I/O نسخه بتا اندروید ۱۲ را معرفی کرد. این سیستم عامل تغییرات زیادی بخصوص در طراحی کرده است. گوگل زبان طراحی جدیدی به اسم Material You را طراحی کرده است که در اندروید به کار برده است. این زبان طراحی دارای دکمه‌های بزرگ و حبابدار، تغییر رنگ‌ها و انیمیشن‌های روان‌تر است.

بر اساس صحبت‌های سامر سامات، معاون مدیریت محصول گوگل، تغییرات بصری اندروید و گوگل‌پلی، بزرگترین تغییر طراحی در تاریخ اندروید محسوب می‌شود؛ صحبتی کمی اغراق‌آمیز اما درست زیرا گوگل این مدت تغییرات زیادی در طراحی اندروید انجام داده است.

ویژگی های اندروید 12

همانطور که گفته شد، اندروید ۱۲ از زبان طراحی جدیدی به نام متریال یو بهره می‌برد. برخلاف زبان طراحی قبلی یعنی طراحی متریال، این سیستم مجموعه‌ای اصولی را در رابط کاربری ایجاد کرده است. گوگل گفته است این سیستم،‌ در وب، اپلیکیشن‌ها، سخت‌افزار و سیستم‌عامل اندروید اعمال خواهد شد. احتمالا مدت زیادی برای اعمال تغییرات طول خواهد کشید.

نکته قابل توجه در مورد این سیستم طراحی، آن است که گوگل قرار است ویژگی‌های جدید اندروید ۱۲ را در گوشی‌های هوشمند Pixel پیاده‌سازی کند. شایان ذکر است، دلیل اینکه نام این طراحی را Material You گذاشته‌اند، این است که بر شخصی‌سازی بیشتر رابط کاربری تأکید کرده باشند. با این طراحی کاربران آزادی عمل بیشتری در شخصی‌سازی فضای گوشی خود خواهند داشت.

از دیگر تغییرات مهم اندروید ۱۲، افزوده شدن تم در این سیستم عامل است. ویجت‌ها نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند و ویجت‌های ساعت، آب و هوا و تقویم با شکل و شمایل جدیدی به اندروید اضافه شده‌اند. همچنین، انیمیشن‌های تمامی ویجت‌ها بازطراحی شده است.

گوگل در کنفرانس گوگل I/O از حریم خصوص و امنیت کاربران هم صحبت کرد. اندروید ۱۲ اجازه دسترسی سریع‌ به لیست اپلیکیشن‌ها را خواهد داد. با این کار، کاربران می‌توانند راحت‌تر اجازه استفاده از دوربین یا گالری گوشی خود را در اپلیکیشن‌ها مدیریت کنند.

کمپانی گوگل مدعی شد عملکرد اندروید ۱۲ در گوشی‌ها بالا خواهد رفت. با توجه به توان پردازنده گوشی‌ها، سرعت و پایداری اندروید ۱۲ نسبت به اندروید ۱۱ افزایش قابل توجهی داشته است. همچنین، نسخه اندروید 12 توان کمتری از پردازنده را به کار می‌گیرد که باعث خواهد شد عمر گوشی موبایل کاربر افزایش پیدا کند.

ارسال نظر