اولین پردازنده سری U اینتل با توان پردازشی ۵ گیگاهرتز رونمایی می شود

رسانه کلیک - طبق اخبار منتشر شده، رویداد مجازی Computex بزودی آغاز می‌شود. در این رویداد قرار است که از اولین پردازنده سری U اینتل رونمایی شود. 

اولین پردازنده سری U اینتل با توان پردازشی ۵ گیگاهرتز رونمایی می شود

کمپانی اینتل قصد دارد تا با معرفی دو پردازنده جدید در خانواده Tiger Lake خود، قدرت پردازشی ۵ گیگاهرتزی این سری را به رخ بکشد. این رونمایی در‌واقع به واسطه رویداد مجازی Computex انجام خواهد شد.

اولین پردازنده سری U اینتل با مدل i7-1195G7 شناخته می‌شود که قدرت پردازشی ۵ گیگاهرتزی را برای اولین‌بار به لپ‌تاپ‌های باریک و سبک می‌آورد. این کمپانی از سال ۲۰۱۸ سعی دارد تا سرعت ۵ گیگاهرتز را برای پردازنده‌های تولیدی خود، به ارمغان بیاورد.

طبیعتاً این اقدام، یک دستکاری در سرعت کلاک بخش تک هسته‌ای بوده که با فناوری Turbo Boost Max این شرکت همراه شده است. به واسطه همین تکنولوژی، بخش گرافیکی Iris Xe، توان ارائه سرعت حداکثری ۱.۴ گیگاهرتز را پیدا می‌کند.

با نگاه به تصاویر بالا متوجه می‌شویم که Core i7-1195G7 نسبت به Ryzen 7 5800U عملکرد بسیار بهتری را در هنگام تولید محتوا و گیمینگ از خود نشان داده است. مدل دوم معرفی شده یعنی Core i5-1155G7، سریع‌ترین پردازنده سری U در خانواده Core i5 به حساب می‌آید. این چیپست در بخش تک هسته‌ای سرعت حداکثری ۴.۵ گیگاهرتز یا ۴.۳ گیگاهرتز را در تمام هسته‌ها به‌ارمغان آورده و توان ارائه حداکثر سرعت ۱.۳۵ گیگاهرتز را در زمینه پردازش گرافیکی دارا می‌باشد.

شما می‌توانید با نگاه به لیست بروزشده پردازنده‌های اینتل، دو محصول جدید را با هم‌رده‌های خود مقایسه کنید:

علاوه بر عملکرد بالاتر پردازنده‌های جدید، اینتل توانسته است که فناوری Wi-Fi 6 / 6E را با محصولات پیشروی خود، ادغام کند. پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال بیش از ۶۰ مدل لپ‌تاپ جدید از دو پردازنده جدید به عنوان قلب تپنده خود استفاده کنند. از جمله اولین استفاده‌کنندگان مدل‌های جدید، می‌توان به کمپانی‌هایی همچون ایسر، ایسوس، لنوو و ام‌اس‌آی اشاره کرد.

ارسال نظر