اپل اخراج کارمندانش را شروع کرد

شرکت اپل تنها شرکت بزرگ فناوری است که تاکنون تعدیل نیرو انجام نداده، اما منابع آگاه از اخراج برخی کارکنان کانال خرده‌فروشی خبر می‌دهند.

اپل اخراج کارمندانش را شروع کرد

نشریه‌ی اپل اینسایدر در گزارشی اختصاصی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد اپل اخراج «کارمندان غیر فصلی را در کانال خرده‌فروشی خارج از فروشگاه‌های حضوری اختصاصی‌اش» شروع کرده است.

اپل اینسایدر می‌گوید خبر تعدیل نیروی غیرمستقیم اپل را از طریق ایمیل دریافت و صحت آن را از طریق سایر منابعش تأیید کرده است. در ایمیل موردبحث گفته می‌شود که شماری از کارکنان کانال خرده‌فروشی اپل که در فروشگاه‌هایی مثل Best Buy کار می‌کنند، اطلاعیه‌ای دریافت کرده‌اند که از اخراج آن‌ها در ۳۰ روز آینده خبر می‌دهد.

فعلا مشخص نیست که چه تعداد از نیروهای کار تعدیل می‌شوند، اما تعداد آن‌ها به حدی است که چندین منبع، ادعاها را تأیید کرده‌اند.

بست بای و اپل به دلیل افزایش تقاضای خرید محصول توسط مشتریان، کارمندان فصلی برای خرده‌فروشی استخدام خواهند کرد.

بخش دوم ایمیل اپل اینسایدر اعلام می‌کند که کارکنان مرکز تماس خرده‌فروشی (Retail Contact Center) در ساعات آینده اطلاعیه‌های لازم را دریافت خواهند کرد. اپل اینسایدر می‌گوید که نمی‌تواند به‌طور مستقل این ادعا را تأیید کند.

اپل تنها شرکت بزرگ صنعت فناوری است که تاکنون به‌طور عمومی از تعدیل نیرو خبر نداده. این در حالی است که سایر شرکت‌ها مثل مایکروسافت، متا، آمازون و گوگل تعداد زیادی از نیروهایشان را اخراج کرده‌اند.

گفتنی است که تیم کوک، مدیرعامل اپل، اواخر سال گذشته گفته بود که این شرکت سرعت استخدام نیروهای جدید را کاهش می‌دهد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر