اپل برای رفع اتهامات انحصارگرایی از وردپرس عذرخواهی کرد

رسانه کلیک - اپل به دلیل اقدام خود برای جلوگیری از انتشار به‌روزرسانی اپلیکیشن رایگان وردپرس و برای رفع اتهامات انحصارگرایی از او دلجویی کرد و گفت اپلیکیشن‌های رایگان به پرداخت درون‌برنامه‌ای نیاز ندارند.

اپل برای رفع اتهامات انحصارگرایی از وردپرس عذرخواهی کرد

اپلیکیشن وردپرس این امکان را به کابران اپلیکیشن iOS می‌داد که بتوانند به صورت رایگان سایت‌ها را طراحی و مدیریت کنند. در این راستا وردپرس اعلام کرد که این اپ مدت زیادی است که به‌روزرسانی نشده است؛ زیرا اپل آن‌ها را مجبور کرده بود تا امکان پرداخت درون‌برنامه‌ای را به اپ رایگان خود اضافه کنند.

اپل از وردپرس خواسته بود تا برخی خدمات مانند فروش دامنه و بسته‌های اختصاصی را در اپلیکیشن خود فعال کند تا بتواند از آن کارمزد ۳۰ درصدی بگیرد. اما ناگهان کمپانی کوپرتینویی برای دلجویی از این اپ بیانه‌ای منتشر کرد و از رفع مشکل خود با او خبر داد. این شرکت اعلام کرد که گزینه پرداخت درون‌برنامه‌ای برای این اپلیکیشن برداشته شده است و می‌تواند به صورت کاملا رایگان در دسترس کاربران قرار بگیرد. آن‌ها به دلیل ایجاد این سردرگمی‌ها از وردپرس عذرخواهی کردند.

به گفته اپل توقف نمایش گزینه پرداخت باعث رفع مشکل او با این اپ شده است. درصورتی که این مسئله چند هفته پیش انجام شده بود. در حال حاضر وردپرس هیچ سرویس پولی را برای اپ خود عرضه نکرده است فقط برای بار آخر تبی را به نام Plans برای مشتریان پریمیوم در نظر گرفته بود که مدت زیادی است از آن می‌گذرد.

یکی از توسعه‌دهندگان پس از افشای مقاوت اپل گفت است که پیشنهادهای او برای حذف همه اشارات و لینک‌ها به سرویس‌های پولی توسط اپ‌استور رد شده است. بنابراین نمی‌توان گفت که اپل به صورت قطعی نتیجه گرفته است که این اپ به پرداخت درون‌برنامه‌ای نیاز ندارد. به نظر می‌رسد اپل به دلیل اوج گرفتن اتهامات انحصارگرایی علیه خود به منظور کسب درآمد به‌وسیله اپلیکیشن‌های رایگان از این کار خود پشیمان شده است.

ارسال نظر