اپل به دنبال خرید شرکت واقعیت مجازی Space است

رسانه کلیک - طبق شایعات اپل قصد دارد شرکت واقعیت مجازی Space که از چهره افراد، آواتار مجازی می‌سازد را خریداری کند. 

اپل به دنبال خرید شرکت واقعیت مجازی Space است

اپل اکنون به دنبال تصاحب کمپانی جدیدی است که هم تجربیات مجازی خلق می‌کند و هم امکان افزودن آواتار مجازی شبیه به چهره واقعی افراد را در ملاقات‌های مجازی در زوم فراهم می‌آورد. این کمپانی که Space نام دارد پیش از ملحق شدن به شرکت اپل، تجربه‌های مجازی رایگان گشت و گذار را فراهم می کرد، مشابه با کار شرکت void در زمان پیش از پاندمیک.

اولین پروژه این شرکت بازی واقعیت مجازی با تم ترمیناتور بود که تا ۴ نفر می توانستند همزمان بازی کنند. اما نکته قابل توجه این بازی امکان دنبال کردن چهره‌ بازیکنان بود که هیجان بازی را بیشتر می‌کرد.

قبل از شروع یکی از تجربه‌های واقعیت مجازی Space، صورت شما توسط یک دوربین متصل به دیوار اسکن شده و بعدتر به عنوان آواتار شما در بازی به‌کار می‌رود؛ در نتیجه شخصیت انتخابی شما در بازی در قالب شما در دنیای مجازی بازی می‌کند. ممکن است این اتفاق کاملا انجام‌پذیر نباشد اما سطح جدیدی از کارایی را به نسبت تجربه‌های گاهاً غیرطبیعی واقعیت افزوده را ایجاد می‌کند.

در خلال مشکلات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، این شرکت مجبور به بستن کسب و کار حقیقی خود و تمرکز بر حفظ سرمایه‌ خود شد. اما این شرکت با استفاده از تکنولوژی اسکن چهره بستری ساخت تا از طریق آن شما صورت خود را به صورت مجازی بر روی آواتار خود بگذارید. شما می‌توانید این آواتار را با حساب کاربری زوم (یا هر بستر ویدیوکنفرانس آنلاین دیگری)‌ هماهنگ کنید و به شکل ورژن کارتونی خودتان حاضر شوید.

با توجه به علاقه اپل به تکنولوژی اسکن چهره و آواتار کارتونی (Memoji) به نظر می‌رسد کمپانی اپل انگیزه‌های متنوع و زیادی برای خرید space داشته باشد. احتمالا اپل از تیم Space برای تقویت تلاش‌های به عمل آمده برای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده استفاده کند و یا با ارتقای تکنولوژی، FaceTime را بهبود ببخشد.

ارسال نظر