اپل در آیپدهای 2022 خود از نمایشگرهای ترکیبی OLED استفاده خواهد کرد

رسانه کلیک - اپل قصد دارد در آیپدهای سال 2022 خود از نمایشگرهای ترکیبی OLED استفاده کند. پیش‌تر درباره احتمال استفاده اپل از miniLED در آیپدهای آینده این شرکت خبرهایی منتشر شده بود.

اپل در آیپدهای 2022 خود از نمایشگرهای ترکیبی OLED استفاده خواهد کرد

در ماه نوامبر، گزارشی منتشر شد که ادعا می‌کرد اپل قصد دارد از سال 2021 از miniLED و OLED در آیپدهای خود استفاده کند. اما، اطلاعات جدید فاش شده توسط چند افشاگر نشان می‌دهد که آیپدها از سال 2022 نمایشگر OLED خواهند داشت. اکنون، گزارشی از کره جزئیات بیشتری در مورد این فناوری جدید صفحه نمایش آیپدها به ما نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، اپل از سال 2022 تصمیم به استفاده از OLED در آیپدهای خود گرفته است. در واقع، اپل قصد دارد این نمایشگرها را از تأمین کنندگانی مانند سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی تامین کند.

گفته می‌شود این نمایشگر‌ها نازک‌تر از نمایشگرهای OLED معمولی است. سامسونگ دیسپلی به عنوان یکی از تامین‌کنندگان احتمالی این تکنولوژی برای اپل عرضه این پنل‌ها را از 2022 آغاز خواهد کرد در حالی كه ال جی دیسپلی یك سال بعد به آن ملحق خواهد شد. یک منبع می گوید سامسونگ قبلاً اقدامات لازم را برای این کار را آغاز کرده است.

همچنین، اگر اطلاعات این منبع صحیح باشد، اپل از پنل سامسونگ در یک مدل آیپد در سال 2022 استفاده خواهد کرد. به دنبال آن، هم سامسونگ و هم ال جی عرضه کامل خود را از سال 2023 آغاز خواهند کرد. پنل‌های ترکیبی OLED ترکیبی هستند از OLED انعطاف پذیر و نمونه استاندارد آن. اساساً، این‌ نوع از پنل‌ها متشکل از لایه‌هایی سخت (شیشه ای) یا انعطاف پذیر هستند.

بدیهی است که این تکنولوژی جدید تقریباً 3 برابر گران‌تر از OLED عادی و رایج خواهد بود و می‌تواند در برابر ضربه‌ها مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. به هر حال پنل جدید هر دو شرکت دارای یک بستر شیشه‌ای سفت و سخت (TFT- Thin Film Transistor) خواهد بود. همچنین در این‌ پنل‌ها ازفناوری TFE (Thin Film Encapsulation) هم استفاده خواهد شد.

در واقع TFE در OLEDهای انعطاف پذیر برای کاهش ضخامت کلی در کنار حفظ استحکام استفاده می‌شود. سامسونگ آن را پنل UT (Ultra Thin) می‌نامد در حالی که ال جی آن را ATO (Advanced Thin OLED) می نامد.

در هر صورت، به نظر می رسد که بعد از این شایعات، ایپد‌های 2022 اولین دستگاه‌هایی باشند که از نمایشگرهای OLED ترکیبی استفاده می‌کنند. همچنین، می‌توانید در زیر نگاهی به تغییر صفحه نمایشگر‌های محصولات اپل بیندازید:

اولین محصول AMOLED اپل- اپل واچ 2015

اولین آیفون OLED - آیفون (X (2017

اپل واچ ۶- از LGD's OLED انعطاف پذیر (2020) استفاده می‌کند

اولین مک بوک mini-LED - 14 اینچی (اخبار احتمالی -2021)

اولین آیپد OLED - احتمالا 2022

اگر شایعات را کنار بگذارید، انتقال اپل از LCD به فناوری LED از سال 2015 یک استراتژی هوشمندانه بوده است. علاوه بر این، این گزارش احتمال می‌دهد که احتمالا اپل از مینی LED در آیپدهای سال 2021 استفاده کند.

ارسال نظر