اپل در حال توسعه مودم‌های سلولی خود برای آیفون های آینده است

رسانه کلیک - اپل در حال حاضر در حال توسعه مودم‌های سلولی خود برای آیفون‌های آینده است که باعث می‌شود این شرکت از یک خط تولید نوآورانه بهرمند شود.

اپل در حال توسعه مودم‌های سلولی خود برای آیفون های آینده است

یکی از مدیران این شرکت اعلام کرده است که اپل امسال تولید مودم‌های سلولی خود را آغاز کرده است. به گفته بلومبرگ، مدیر بخش فناوری‌های سخت افزاری اپل، جانی سروجی، در جلسه ای به کارمندان گفت: «امسال، ما تولید اولین مودم سلولی داخلی خود را آغاز کردیم که یک انتقال مهم استراتژیک دیگر را امکان پذیر می کند. سرمایه گذاری‌های طولانی مدت استراتژیک مانند این، بخش مهمی است که امکان تولید محصولاتمان را به ما می دهند و باعث می شود که ما از داشتن خط تولید غنی از فناوری‌های نوآورانه برای آینده اطمینان داشت باشیم.»

این غول فناوری در حال حاضر از مودم‌های سلولی کوالکام برای دستگاه‌های خود از جمله آیفون 12 استفاده می کند. اپل و این سازنده تراشه سال گذشته پس از برطرف کردن اختلافات خود بر سر حق امتیاز پتنت، یک قرارداد شش ساله معامله چیپست امضا کردند. بنابراین آیفون‌های بعدی هنوز می توانند قطعات ساخت کوالکام داشته باشند. توسعه ساخت مودم سلولی این شرکت جای تعجب ندارد اما این شرکت اکثر تجارت مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را به مبلغ 1 میلیارد دلار در سال 2019 پس از آنکه این سازنده تراشه برنامه خود را برای ساخت مودم‌های 5G برای گوشی‌های هوشمند کنار گذاشت، خریداری کرد. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت مدتی است که مهندسانی را از کوالکام استخدام کرده و تیم هایی در سان دیگو، کوپرتینو و اروپا در زمینه توسعه مودم‌های سلولی دارد.

علاوه بر این، معلوم است که این شرکت از یک دهه پیش به دنبال کاهش اتکا خود به تأمین کنندگان شخص ثالث بوده است. اپل از چیپست M1 رونمایی کرد و در ماه نوامبر مدل های مک بوک پرو، مک بوک ایر و مک مینی را که از اولین پردازنده داخلی ARM پشتیبانی می کنند، عرضهکرد. حرکت این غول فناوری به سمت استفاده از اجزای داخلی بیشتر می تواند ضربه بزرگی به اینتل و کوالکام وارد کند. همانطور که بلومبرگ اشاره کرده است، اپل مسئول حدود 7 درصد از فروش اینتل و 11 درصد از درآمد کوالکام است.

ارسال نظر