اپل واچ در شناسایی مکان زن ربوده شده به پلیس کمک کرد

رسانه کلیک -ماموریان پلیس توانسته اند با ارسال پینگ سلولی اضطراری، موقعیت مکانی زن ربوده شده را از طریق اپل واچ شناسایی کرده و او را نجات دهند.

اپل واچ در شناسایی مکان زن ربوده شده به پلیس کمک کرد

طبق گزارش رسانه خبری News 4 سن انتونیو، مأموران پلیس در تاریخ بیستم ژانویه، ادالبرتو لونگوریا را به جرم آدم ربائی دستگیر کردند. این آدم ربایی در دسامبر سال 2020 اتفاق افتاده است.

بعد از گزارشات متعدد مبنی بر آدم ربائی، مقامات در شانزدهم دسامبر به محل گزارش شده یعنی میدان Lookout Hollow رفتند. در همان حال با دختری صحبت کردند که ادعا می کرد مادرش دزدیده شده است.

گزارش شده که مادر این دختر درحال بحث با لونگوریا در یک پارکینگ خارج از آپارتمان بوده است. دختر می گوید که صدای جیغ زدن مادرش را شنیده، اما نمی دانست که کجا رفته است. بعد از یک مدت کوتاه، مادر دختر به وی زنگ زده و گفته که لونگوریا او را ربوده است. پلیس بعد از ردیابی موقعیت آن زن که از طریق پینگ اضطراری سلولی اپل واچ ارسال شده بود، نهایتا او را در پارکینگ یک هتل و داخل یک خودرو پیدا کرد. این زن ادعا می کند که او در حال بحث با لونگوریا بوده و به او گفته که وسایلش را از کامیون بیرون اندازد. اما آدمربا مقاومت کرده و زن را به صندوق عقب خودرو انداخته و به همراه زن فرار کرده است. زن به سارق التماس می کند تا خودرو را نگه دارد. اما در عوض، راننده با ترمزهای متعدد به زن ضربه می زند.

بعد از چند دقیقه رانندگی به پارکینگ یک هتل می رسند. زن کاملا گیج شده و هیچ اطلاعی در باره مکان فعلی خود ندارد. با این حال، به لونگوریا می گوید که پلیس تماس گرفته است. با ورود پلیس به صحنه جرم، مجرم فرار می کند. گزارش رسانه های محلی مشخص نکرده است که پلیس از چه پینگ سلولی اپل واچ برای ردیابی زن ربوده شده استفاده کرده است. اما میدانیم که برنامه "Find My" قابلیت موقعیت یابی را برای دستگاه های شرکت اپل فراهم می آورد. آژانس های قانونی از طریق پینگ سلولی، قادر به ردیابی دستگاه افرادی هستند که در موقعیت اضطراری قرار دارند.

البته این اولین بار نیست که دستگاه های اپل در ردیابی سوژه ها مورد استفاده قانونی قرار گرفته اند. در ماه مارس سال ۲۰۲۰، پلیس ملبورن از طریق برنامه Find My موقعیت مکانی دو قاتل را شناسایی کرد.

ارسال نظر