اپیک گیمز به دلیل حذف بازی فورتنایت از گوگل و اپل شکایت کرد

رسانه کلیک - شرکت آمریکایی اپیک گیمز که توسعه دهنده بازی فورتنایت است از اپل و گوگل که بازی را به دلیل اضافه شدن سیستم پرداخت درون برنامه‌ای از فروشگاه‌های مجازی خود حذف کردند شکایت کرد.

اپیک گیمز به دلیل حذف بازی فورتنایت از گوگل و اپل شکایت کرد

موضوع مورد بحث این است که اپیک گیمز ادعا کرده است که حق دارد یک سرویس پرداخت مستقیم را درون بازی فورتنایت قرار دهد و برای هر تراکنش به شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل کمیسیون ۳۰ درصدی پرداخت نکند.

این شرکت در متن این شکایت خود نوشته است که اپل قدرت زیادی پیدا کرده است و تلاش می‌کند که کنترل بازار را به دست بگیرد و از هر نوع رقابت و نوآوری جلوگیری کند. اپل در حال حاضر تواسته است قدرتمندتر، بزرگتر، تثبیت‌شده و نابودکننده‌تر از سال‌های گذشته باشد. محدوده فعالیت این شرکت به حدی بزرگ شده است که شرکت‌های انحصارطلب دیگر تاریخ را پشت سر می‌گذارد.

گوگل در پرونده شکایت علیه آن به ترک ریشه‌های ایده‌آل گرایانه‌اش متهم شده است و و در آن گفته است که اندروید دیگر یک اکوسیستم باز نیست. اپل اعلام کرده است که می‌خواهد بازی فورتنایت را به دلیل نقض قوانین از اپ‌استور حذف کند. این کمپانی اعلام کرده است که در مقابل همه توسعه‌دهندگان رویکرد یکسان دارد و همه این قوانین را برای حفظ اپ‌استور طراحی کرده است. بنابراین بازی فورتنایت به دلیل نقض قوانین حذف شده است. اپل اعلام کرده است که برای رفع مشکل به همکاری با اپیک ادامه خواهد داد.

کمپانی گوگل نیز با ارائه یک بیانیه گفته است دلیل حذف فورتنایت از پلی‌استور نقض قوانین توسط آن بوده است. بنابراین در نظر داشته باشید که کاربران گوشی‌های اندروید می‌توانند این بازی‌ها را از اپ‌استورهای دیگر مانند گلکسی‌استور که ویژه گوشی‌های سامسونگ است دانلود کنند.

ارسال نظر