ایالات متحده، SMIC را از استفاده از فناوری آمریکایی منع کرد

رسانه کلیک - سرانجام ایالات متحده، شرکت SMIC  و سایر شرکت‌های چینی را به دلیل حفاظت از امنیت ملی و منافع آمریکا از استفاده از فناوری آمریکایی منع کرد.

ایالات متحده، SMIC را از استفاده از فناوری آمریکایی منع کرد

SMIC ، بزرگترین تولیدکننده تراشه چینی هفته ای سخت را پس از استعفای مدیرعامل خود پشت سر گذاشت و اکنون مشکلات آن بسیار بدتر شده است زیرا دولت آمریكا محدودیت‌های سختگیرانه ای را برای این شركت بین المللی تولیدکننده نیمه هادی (SMIC) که تولیدكننده برتر چینی است، قرار داده است. به نظر می رسد این آخرین اقدامات دولت دونالد ترامپ است كه منافع چین را بسیار تحت شعاع قرار می دهد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که ده‌ها شرکت چینی ، از جمله SMIC، به لیست Entity اضافه می شوند که به طور اساسی از دسترسی آنها به تأمین کنندگان و فناوری ایالات متحده جلوگیری می شود.

به گفته Wilbur Ross، وزیر تجارت، این تصمیم برای محافظت از منافع آمریکا گرفته شده است و با جلوگیری از به کار برده شدن فناوری پیشرفته ایالات متحده در ساختار ارتش دشمن، انجام می شود. SMIC به عنوان یک عامل اصلی خطرناک چینی که از فناوری ایالات متحده برای پیشرفت توانایی‌های نظامی استفاده می کند، شناخته شده است.

SMIC اصرار دارد كه هیچ ارتباطی با ارتش چین ندارد و این محدودیت مسلماً مشكلات جدی برای این شركت ایجاد خواهد كرد، كه بیشتر برای طراحی و ساخت كامل نیمه هادی‌های خود به نرم افزار، سخت افزار و سایر تجهیزات آمریكایی متكی است.

پیامدهای اقتصادی برای این سازنده تراشه وخیم است، زیرا پیش بینی‌ می شود فروش و رشد این شرکت کاهش پیدا کند. تأمین کنندگان آمریکایی اکنون برای فروش اجزای منحصر به فرد و حیاتی مورد نیاز برای تولید نیمه هادی‌ها در گره‌های فناوری پیشرفته 10 نانومتر یا پایین تر برای شرکت SMIC ملزم به درخواست مجوز هستند.

این اطلاعیه مشکل دیگری به مشکلات این شرکت اضافه کرد، زیرا این هفته گزارش شد که مدیر عامل شرکت لیانگ مونگ سونگ از سمت خود استعفا داده است. SMIC هنوز در مورد این موضوعات بیانیه ای ارائه نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در پاسخ به تحریم‌های جدید دولت آمریکا، این دولت را به استفاده از قدرت دولتی برای سرکوب شرکت‌های چینی متهم کرده است و گفته است که چین اقدامات لازم برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی این شرکت‌ها را انجام می دهد.

ارسال نظر