ایتالیا تحقیقات تازه‌ای را درباره سرویس‌های ابری اپل و گوگل شروع می‌کند

رسانه کلیک - به دلیل شکایت‌های مبنی بر اقدامات غیرمنصفانه تجاری اپل و گوگل سازمان رقابت ایتالیا تحقیقات خود را درباره سرویس‌های ابری اپل و گوگل آغاز کرده است.

ایتالیا تحقیقات تازه‌ای را درباره سرویس‌های ابری اپل و گوگل شروع می‌کند

سازمان رقابت ایتالیا اعلام کرد که ۶ تحقیق را در زمینه سرویس‌های ابری اپل و گوگل آغاز کرده است. ایتالیا قصد دارد سرویس‌های گوگل درایو، آی‌کلود اپل و همچنین دراپ باکس را با جزئیات بیشتری بررسی کند تا بتواند به شکایت‌هایی که در زمینه نقض دستورالعمل حقوق مصرف‌کننده این کشور هستند رسیدگی کند.

مقامات نگران هستند که این کمپانی توضیحات نامناسبی درباره روش جمع‌آوری اطلاعات کاربران و استفاده از آن‌ها برای اهداف تجاری داشته باشد. این سازمان بندهای ناعادلانه‌ای که در قراردادهای سرویس‌های ابری اپل و گوگل وجود دارد را نیز بررسی می‌کند. این بندها سرویس‌ها را از برخی مسئولیت‌های نسخه‌های انگلیسی نسبت به ایتالیایی‌ها معاف کند.

در حال حاضر دراپ باکس به عدم اطلاع‌رسانی شفاف درباره قراردادهای خود متهم شده است. برای مثال نحوه انصراف از قرارداد یا تجدیدنظر در آن به درستی اعلام نشده است. ایتالیا در ماه ژوئیه تحقیقات ضدانحصار شرکت‌های اپل و آمازون را در حوزه هدفون‌های بیتس شروع کرد. مقامات ایتالیا به این موضوع اشاره کردند که امکان توافق بین این ۲ کمپانی مبنی بر عدم فروش محصولات بیتس و سایر دستگاه‌های اپل خارج از آمازون وجود دارد.

اخیرا فشارهایی که روی کمپانی‌های بزرگ فناوری بیشتر شده است و آن‌ها را تحت تحقیقات ضدانحصار گسترده‌ای در ایالات متحده آمریکا و اروپا قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که وزارت دادگستری آمریکا در پایان ماه جاری میلادی یک پرونده علیه گوگل ارائه کند. اپل در حال حاضر با اپیک گیمز تنش‌های زیادی به دلیل نقض قوانین دارد. افراد زیادی نیز نسبت به کارمزد بالای اپل و همچنین سیاست‌های آن واکنش نشان داده‌اند. آمازون نیز با پرونده‌ ضدانحصار روبه‌رو شده که روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شود.

ارسال نظر