ایجاد رفت و آمد مجازی برای کارمندان دورکار مایکروسافت

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت می‌خواهد برای حفظ سلامت کارکنان خود در شرایط دورکاری، رفت و آمد مجازی ایجاد کند تا به آن‌ها اجازه دهد که زمان شروع و پایان کار خود را مشخص کنند.

ایجاد رفت و آمد مجازی برای کارمندان دورکار مایکروسافت

احتمالا اگر چیزی وجود داشته باشد که دل هیچکس این روزها برای آن تنگ نشده باشد، آن چیز رفت و آمد به محل کار در روزهای قبل از همه‌گیری کروناست. اما به نظر می‌رسد مایکروسافت متقاعد شده باشد که این رفت و آمد را به صورت مجازی برای کارمندان از راه دور خود ایجاد کند زیرا به گفته مایکروسافت این رفت و آمد روزانه مزایای خود را دارد و این شرکت می‌خواهد با جایگزینی رفت و آمد روزانه شما با کارهای صبح و عصر، این مزایا را احیا کند. سال آینده، مایکروسافت به کارکنان از راه دور خود اجازه می‌دهد تا "رفت و آمد مجازی" داشته باشند و یا از آن‌ها می‌خواهد در زمان‌هایی از روز با تعیین تعدادی هدف روزانه، در مورد برد، باخت و ضرر و زیان حاصله به مایکرویافت بازخورد دهند.

بر اساس نوشته‌های وال استریت ژورنال ، ایده این طرح از انجا نشأت گرفته شده است که این رفت و آمد به محل کار به کارمندان اجازه می‌دهد تا شروع و پایان روز کاری مشخصی داشته باشند و به آنها فضایی برای تفکر به دور از مزاحمت‌های کار و خانه می‌دهد. تیم‌های سیاست‌گذار در مایکروسافت امیدوارند که یک رفت و آمد مجازی به کارگران از راه دور کمک کند تا زمان شروع و پایان قطعی را تعیین کنند و فقط به طور مداوم درگیر مسائل کاری نباشند.

بر اساس گفته‌های وال‌استریت ژورنال این ویژگی هنوز در حال توسعه است، اما ممکن است شامل درخواست از کاربران برای نوشتن لیستی از اهداف یا وظایف روزانه بشود و در پایان روز، از کارمندان پرسش می‌شود کدام کارها را انجام داده‌اند و کارهای ناتمام را به روز دیگر منتقل می کنند. همچنین از کارمندان خواهد پرسید که صبح و عصر چه حسی دارند. تنها نکته منفی درباره این طرح این است که ممکن است کارکنان احساس مسئولیت و کار بیشتری کنند.

علی‌رغم اینکه رفت و آمد مجازی ممکن است کمی خسته‌کننده به نظر برسد، برای مایکروسافت که پیش‌تر بر ارتباطات و بهره‌وری متمرکز بود این تغییر در اصل تلاشی برای ارتقا سطح سلامتی کارمندان است. البته ، روش های زیادی برای رهایی از فشار و فکرهای کار قبل و بعد از کار وجود دارد، یکی از این راه‌ها در حال حاضر که وقت زیادی را هنگام کار جلوی صفحه نمایش کامپوتر می گذرانید این است که کاری آنالوگ انجام دهید، مثلاً برای پیاده روی بروید.

ارسال نظر