ایلان ماسک: علت سرکوب رمزارزها در چین حفظ قدرت کمونیسم است

مدیرعامل تسلا اعتقاد دارد که اقدامات اخیر دولت چین علیه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ناشی از نگرانی حزب کمونیست حاکم نسبت به تضعیف قدرتشان است.

ایلان ماسک: علت سرکوب رمزارزها در چین حفظ قدرت کمونیسم است

ادعای ایلان ماسک درمورد اقدامات ضد بیت کوین چین

ایلان ماسک روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای روی صحنه در کنفرانس کد در لس آنجلس در مورد اقدامات ضد رمزارزی دولت چین گفت: «به نظر می‌رسد که آنها رمزارزها را دوست ندارند. به نظر من رمزارزها اساسا با هدف کاهش قدرت دولت متمرکز ایجاد شده و آنها این را دوست ندارند، این حدس من است.»

بانک مرکزی چین روز جمعه (2 مهر 1400)، در شدیدترین سرکوب صنعت دارایی‌های دیجیتال تا کنون، کلیه معاملات مربوط به ارزهای دیجیتال را غیرقانونی اعلام کرد و گفت که صرافی‌های خارجی دیگر حق ندارند به ساکنان چین خدمات ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: ناکامی دولت چین در مقابل بیت کوین

ماسک از هواخواهان اصلی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین و دوج کوین بوده است، اگرچه علاقه او در ماه‌های اخیر به دلیل نگرانی تاثیر زیست محیطی استخراج این دارایی‌های دیجیتالی کاهش یافته است.

این مدیرعامل در ماه فوریه اعلام کرد که تسلا 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است و این خودروساز شروع به پذیرش آن به عنوان روش پرداخت هزینه خودروها می‌کند. تقریبا سه ماه بعد، شرکت تسلا راهبرد خود را کاملا تغییر داد و به دلیل مصرف انرژی بسیار زیاد فرایند استخراج آن، پرداخت‌های بیت کوین را متوقف کرد.

روز سه شنبه از ماسک پرسیده شد که نهادهای نظارتی دولتی در واکنش به گسترش ارزهای دیجیتال باید چه کنند. او پاسخ داد: «من می‌گویم هیچ کاری نکنید. فقط بگذارید به کارشان ادامه دهند. ارز دیجیتال ارزشی دارند، اما من فکر نمی کنم این دومین ظهور مسیح باشد. امیدوارم خطا و تأخیر در سیستم‌های مالی قدیمی را کاهش دهند.»

ماسک همچنین شرکت موشکی SpaceX را تاسیس کرد که اولین پرواز گردشگری به دور زمین را در اوایل ماه جاری به پایان رساند. او و بنیانگذار آمازون، جف بزوس در یک رقابت فضایی هستند. این دو میلیاردر در رسانه‌های اجتماعی و از طریق نهادهای نظارتی و سایر روش‌های قانونی به رقابت پرداختند.

بلو اوریجین (Blue Origin)، شرکت موشکی بزوس در مورد شبکه اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک اسپیس ایکس و سایر موارد شکایات زیادی را به FCC ارائه کرده است . ایلان ماسک بزوس را به خاطر این اقدامات قانونی مسخره کرده است و او روز سه شنبه به این خط حمله ادامه داد.

وی با لحنی تمسخرآمیز گفت: «او باید انرژی بیشتری برای رسیدن به مدار نسبت به پرونده‌های حقوقی صرف کند. هرچقدر هم وکلای شما خوب باشند، شما نمی‌توانید با شکایت به ماه برسید.»

هنگامی که از ماسک در مورد شکل جالب (شما بخوانید زننده!) موشک بلو اوریجین سوال شد، پاسخ داد: «شکل آن می‌توانست متفاوت باشد. اگر نمی‌خواهید از مدار زمین خارج شوید، موشکتان می‌توانست کوتاه‌تر باشد.» این حرف ماسک با صدای خنده‌ی حضار همراه شد.

زندگی شخصی او نیز در این ماه دستخوش تغییر شد. رئیس تسلا و گرامز، خواننده و تهیه کننده، پس از سه سال به رابطه خود پایان دادند. ماسک در اوایل ماه جاری گفت: «بیشتر کار من در SpaceX و تسلا مستلزم این است که در درجه اول در تگزاس باشم یا به خارج سفر کنم و کار او عمدتا در لس آنجلس است.»

ارسال نظر