اینستاگرام برای تایید پروفایل تعداد زیاد دنبال‌کنندگان را در نظر نمی‌گیرد

رسانه کلیک - اینستاگرام برای تایید پروفایل‌های کاربران از استاندارد جدید خود رونمایی و اعلام کرد که از این پس تعداد زیاد دنبال‌کنندگان را برای تایید پروفایل در نظر نمی‌گیرد.

اینستاگرام برای تایید پروفایل تعداد زیاد دنبال‌کنندگان را در نظر نمی‌گیرد

اکانت‌هایی که در اینستاگرام تایید شده باشند یک تیک آبی کنار اسم آن‌ها قرار می‌گیرد. این تیک نشان می‌دهد پروفایل فردی که مشاهده می‌کنید جعلی نیست و توسط فرد واقعی اداره می‌شود. افراد نمی‌توانند پروفایل خود را در اینستاگرام تایید یا وریفای (Verify) کنند؛ زیرا این کار دشوار است و اکانت آن‌ها باید شرایط خاصی را داشته باشد.

در حال حاضر به نظر می‌رسد اینستاگرام می‌خواهد فرایند تایید پروفایل را سخت‌تر کند. به این منظور مدیرعامل این شبکه اجتماعی اعلام کرد که اینستاگرام قصد دارد فرآیند تایید پروفایل کاربران را شفاف‌تر کند. به گفته او در گذشته نیز داشتن دنبال‌کنندگان زیاد تاثیری در تایید اکانت نداشته است اما برای برخی افراد مشهور مزیت به شمار می‌رفت.

طبق گفته‌های مدیرعامل این شبکه اجتماعی، اینستاگرام در گذشته نیز سیستمی داشته است که به اکانت‌هایی با دنبال‌کنندگان زیاد کمک می‌کرد تا بین هزاران درخواست تاییدیه که روزانه به این پلتفرم ارسال می‌شدند دیده شوند و اولویت داشته باشند. اما در حال حاضر اینستاگرام در فرایند خودکار تایید پروفایل، داشتن دنبال‌کنندگان بالا را در نظر نمی‌گیرد. با این کار اکانت‌هایی که تعداد دنبال‌کنندگان کمتری دارند نسبت به سایر اکانت‌ها نادیده گرفته نمی‌شوند. علاوه بر آن اینستاگرام معیار محاسبه میزان معروف بودن اکانت یا همان Notability را نیز در فرآیند تایید پروفایل تغییر خواهد داد.

به نظر می‌رسد اینستاگرام می‌خواهد به پروفایل‌هایی که دنبال‌کنندگان کمتری دارند نیز توجه کند و به آن‌ها شانس تایید شدن بدهد. این تغییر به نفع اکانت‌های معروف نیز هست؛ زیرا برای بالا رفتن شانس تایید خود نیازی به بالا بردن دنبال‌کنندگان خود نخواهند داشت.

ارسال نظر