اینفوگرافی برنامه های پر مصرف برای باتری که از آنها بی‌خبرید!

رسانه کلیک - شرکت ذخیره‌سازی ابری pCloud، تجزیه و تحلیلی را انجام داده که به معرفی برنامه های پر مصرف برای باتری در گوشی های اندرویدی به ترتیب میزان مصرفشان می‌پردازد.

اینفوگرافی برنامه های پر مصرف برای باتری که از آنها بی‌خبرید!

شرکت pCloud که در زمینه ارائه سرویس ذخیره‌سازی ابری فعالیت دارد، تحقیقاتی را روی انواع اپلیکیشن‌های محبوب انجام داده است که از طریق آن، برنامه های پر مصرف برای باتری مشخص شده است. حال ما قصد داریم تا نگاهی به آمار بدست آمده توسط این شرکت بیاندازیم.

طبق تحقیقات انجام شده، دو برنامه اولی که در این لیست قرار می‌گیرند، اپلیکیشن‌های Fitbit و My Verizon بوده‌اند. دلیل پرمصرف بودن این دو برنامه آن است که در یک زمان، از چهارده منبع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تلفن هوشمند کاربر همانند دوربین، سیستم مکان‌یابی، میکروفون و وای‌فای بطور همزان استفاده می‌کنند. به یاد داشته باشید استفاده همزمان از چند منبع سیستمی می‌تواند روی مصرف باتری بسیار تاثیرگذار باشد.

با گذر از این دو برنامه، نوبت به ۶ شبکه اجتماعی می‌رسد که به ترتیب از بیشترین تا کمترین میزان مصرف باطری به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

فیسبوک؛ مقام پنجم و امتیاز ۸۲٪،

اینستاگرام؛ مقام هشتم و امتیاز ۷۹٪

اسنپ‌چت؛ مقام یازدهم و امتیاز ۷۷٪

واتس‌اپ؛ مقام دوازدهم و امتیاز ۷۷٪

یوتیوب؛ مقام چهاردهم و امتیاز ۷۷٪

لینکدین؛ مقام بیستم و امتیاز ۷۲٪

طبق آمار منتشر شده، این اپلیکیشن‌ها از ۱۱ منبع سیستمی همچون تصاویر، وای‌فای، سیستم مکان‌یابی، میکروفون و... استفاده می‌کنند.

پلتفرم‌هایی همچون اوبر و اسکایپ مقام سوم و چهارم را با امتیاز ۸۷٪ به خود اختصاص می‌دهند. برنامه‌های دوست‌یابی نیز در لیست پرمصرف‌ها بوده که به ترتیب تیندر مقام نهم و امتیاز ۷۷٪، بامبل مقام دهم و امتیاز ۷۷٪ و گریندت مقام هجدهم و امتیاز ۷۲٪ را از مصرف باتری به خود اختصاص داده‌اند. هر سه برنامه فوق از حالت تاریک پشتیبانی نکرده و ۱۱ منبع سیستمی را در پس‌زمینه به خود اختصاص می‌دهند.

لازم به ذکر است که حالت تاریک می‌تواند فقط روی صفحه‌نمایش‌ اولد باعث کم شدن مصرف باتری شود و دلیل این امر هم علت خاموش شدن پیکسل‌های مشکی در این نوع پنل‌هاست.

حال شما می‌توانید با نگاه به لیست فوق، اطلاعات کاملی از سنگین‌ترین برنامه‌هایی که حافظه رم گوشی شما را درگیر می‌کنند، بدست آورید.

شما کدامیک از این برنامه‌ها را استفاده می‌کنید؟ آیا تابحال متوجه مصرف بالای اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مطلب شده‌اید؟

ارسال نظر