قابلیت SharePlay به نسخه بتا iOS 15.1 بازگشت

پس از حذف قابلیت SharePlay از iOS 15 کاربران بسیاری اقدام به ارسال انتقادات خود نسبت به این حرکت اپل کردند. حال غول تکنولوژی آمریکایی در جدیدترین نسخه بتای سیستم‌عامل خود اقدام به بازگردانی این ویژگی محبوب کرده است. 

قابلیت SharePlay به نسخه بتا iOS 15.1 بازگشت

طبق گزارش وب‌سایت 9to5Mac شرکت اپل در اولین بتا نسخه پانزدهم سیستم‌عامل آیفون‌های خود قابلیت SharePlay را مجددا در اختیار کاربران قرار داده است.

از طریق این ویژگی شما می‌توانید هنگام تماس با فیس‌تایم اقدام به پخش موسیقی، فیلم کرده و صفحه نمایش گوشی را به تلویزیون خود منتقل کنید. لازم به ذکر است این قابلیت در شرایط کرونا مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفت و همین امر باعث شد تا جای خالی آن در iOS 15 به خوبی حس شود.

به همین دلیل شرکت اپل با انتشار اولین نسخه بتا سیستم‌عامل خود قابلیت SharePlay را به آیفون‌ها بازگردانده است.

از دیگر تغییرات و ویژگی‌های جدید آی‌اواس ۱۵.۱ می‌توان به امکان اضافه کردن کارت واکسن به برنامه "Wallet" اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت کاربران در صورتی که کاربر اولین کارت خود را وارد برنامه کند، همانند سیستم پیاده‌سازی شده در گوگل، دیگر دوزها از طریق سازمان بهداشت محل زندگی فرد به برنامه اضافه خواهند شد.

به گفته اپل این ویژگی از ساختار کارت‌های هوشمند سلامت استفاده می‌کند و درحال حاضر کاربران کالیفرنیا، هاوایی، نیویورک و لوئیزیانا می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

گفته می‌شود هنوز قابلیت‌های زیادی وجود دارند که غول فناوری آمریکایی قصد دارد بزودی آنها را به iOS 15 اضافه کند. بنابراین حضور زودهنگام اولین نسخه بتا این سیستم‌عامل می‌تواند نشانه اشتیاق اپل نسبت به رفع مشکلات و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به آیفون‌های خود باشد. حال باید دید در نسخه‌های آینده iOS 15 چه قابلیت‌هایی در دسترس کاربران اپل قرار خواهد گرفت.

آیا شما نسخه جدید سیستم‌عامل اپل را دانلود کرده‌اید؟ به نظر شما این نسخه چه تغییرات اساسی نیازدارد؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر