بازیافت پسماندهای الکترونیکی، لازمه جدید دنیای تکنولوژی

<p>فرامرز بوداغی مدیر تامین شرکت پارس چرخش آسیا در گفتگو اختصاصی با سایت کلیک در مورد حیطه فعالیت شرکت پارس چرخش گفت: ما از سال 91 استارت به کار کردیم و در زمینه بازیافت پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی فعالیت داریم و تمام این اقلام را تبدیل به مواد اولیه می کنیم که شامل مس،سرب،روی،قلع،آهن وآلومینیوم می باشد وی در ادامه گفت: فعلا طبق قراردادی که با سازمان مدیریت بازیافت شهرداری تهران بسته ایم در بیست دو منطقه تهران مشغول به فعالیت هستیم و با هماهنگی هایی که با شهرداری کاشان و اصفهان انجام شده به زودی در آنجا هم شروع به کار می کنیم. وی در ادامه تشریح کرد: بازیافت قطعات الکتریکی و الکترونیکی کار جدیدی در ایران است ولی اکثر کشورهای اروپایی سالهاست که این کار را انجام میدهند و در حال حاضر تنها شرکتی که در ایران این کار را انجام می دهد شرکت پارس چرخش آسیا است که این فعالیت ما کمک بزرگی به حفظ سلامت محیط زیست می کند. وی در ادامه گفت: یکی از بزرگترین مشکل های دولتها در حوزه زیست محیطی، موضوع پسماند های الکتریکی و الکترونیکی است. بطور مثال یک باطری قلمی اگر بطور صحیح بازیافت نشود می تواند مقدار زیادی آب را آلوده کند و یا بازیافت نادرست این اشیا باعث آلودگی محیط زیست و آب های زیر سطحی می شود بطور مثال کیت های الکترونیکی را که افراد سود جو با روش سوزاندن بازیافت می کنند که باعث الودگی هوا در اثر دود تولید شده از آن می شوند که آن دود سرطان زا است و به لایه اوزن آسیب می زند و پسماند آن هم می تواند به وسیله باران باعث آلودگی آب بشوند. وی در ادامه گفت: متاسفانه دولت تا کنون حمایت خاصی از ما نکرده است و فقط به حمایت مادی اکتفا کرده و جا دارد که دولت به خواست ما پشتیبانی مالی و اجرایی بیشتری از شرکت ما بکند تا بتوانبم فعالیت خود را گسترش دهیم</p>

بازیافت پسماندهای الکترونیکی، لازمه جدید دنیای تکنولوژی

وی در ادامه گفت: فعلا طبق قراردادی که با سازمان مدیریت بازیافت شهرداری تهران بسته ایم در بیست دو منطقه تهران مشغول به فعالیت هستیم و با هماهنگی هایی که با شهرداری کاشان و اصفهان انجام شده به زودی در آنجا هم شروع به کار می کنیم.
وی در ادامه تشریح کرد: بازیافت قطعات الکتریکی و الکترونیکی کار جدیدی در ایران است ولی اکثر کشورهای اروپایی سالهاست که این کار را انجام میدهند و در حال حاضر تنها شرکتی که در ایران این کار را انجام می دهد شرکت پارس چرخش آسیا است که این فعالیت ما کمک بزرگی به حفظ سلامت محیط زیست می کند.
وی در ادامه گفت: یکی از بزرگترین مشکل های دولتها در حوزه زیست محیطی، موضوع پسماند های الکتریکی و الکترونیکی است. بطور مثال یک باطری قلمی اگر بطور صحیح بازیافت نشود می تواند مقدار زیادی آب را آلوده کند و یا بازیافت نادرست این اشیا باعث آلودگی محیط زیست و آب های زیر سطحی می شود بطور مثال کیت های الکترونیکی را که افراد سود جو با روش سوزاندن بازیافت می کنند که باعث الودگی هوا در اثر دود تولید شده از آن می شوند که آن دود سرطان زا است و به لایه اوزن آسیب می زند و پسماند آن هم می تواند به وسیله باران باعث آلودگی آب بشوند.
وی در ادامه گفت: متاسفانه دولت تا کنون حمایت خاصی از ما نکرده است و فقط به حمایت مادی اکتفا کرده و جا دارد که دولت به خواست ما پشتیبانی مالی و اجرایی بیشتری از شرکت ما بکند تا بتوانبم فعالیت خود را گسترش دهیم

ارسال نظر