باز کردن فایل‌های Word بدون نیاز به نرم‌افزار Microsoft Word

رسانه کلیک - در این مطلب روش‌ باز کردن فایل‌های ورد بدون نیاز به نصب مجموعه نرم‌افزار Microsoft Office را بررسی می‌کنیم تا مشکلی برای مطالعه و ویرایش فایل‌های ورد نداشته باشید.

باز کردن فایل‌های Word بدون نیاز به نرم‌افزار Microsoft Word

نرم‌افزار Microsoft Word یکی از نرم‌افزارهای زیر مجموعه نرم‌افزار Microsoft Office است. این مجموعه نرم‌افزاری یکی از پرکاربردترین مجموعه نرم‌افزاری است که روی اکثر لپ‌تاپ‌ها و PC ها نصب است. اما اگر شما تمایلی به نصب این مجموعه روی کامپیوتر شخصی خود ندارید اما گاهی اوقات نیاز به باز کردن فایل‌های ایجاد شده با Word دارید، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید این فایل‌ها را بدون نیاز به نصب نرم‌افزار باز کنید.

در سال 2017 مایکروسافت اپلیکیشنی با نام Word Viewer را برای آن دسته از کاربرانی که تمایلی به نصب Microsoft Word روی سیستم خود ندارند، معرفی کرد. کاربران با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانستند فایل‌های word را باز کرده و مشاهده کنند. اما از ماه نوامبر سال 2017 ارائه این نرم‌افزار بنا به دلایلی متوقف شد.

خوشبختانه راه‌های دیگری برای باز کردن فایل‌های Word بدون نیاز به اپلیکیشن Microsoft Word وجود دارد که در ادامه این روش‌ها را معرفی می‌کنیم.

استفاده از اپلیکیشن word Mobile از فروشگاه اپلیکیشن Windows یکی از روش‌های کاربردی است. این نسخه از نرم‌افزار word به کاربران امکان مشاهده محتوای فایل‌های Word را می‌دهد. استفاده از این اپلیکیشن رایگان است. این اپلیکیشن برای استفاده در تبلت‌ها ایجاد شده است اما می‌توان از آن روی کامپیوترهای شخصی نیز استفاده کرد.

روش دیگر آپلود کردن فایل Word در OneDrive و باز کردن آن در وب سایت OneDrive است. با این روش شما فایل Word را می‌توانید در حالت آنلاین باز کنید و از همه مهم‌تر اینکه آن را ویرایش کنید. برای استفاده از این روش نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای و یا اپلیکیشن خاصی ندارید. فقط باید از یک مرورگر برای باز کردن سایت OneDrive استفاده کنید.

استفاده از اپلیکیشن LibreOffice نیز راه دیگر برای باز کردن فایل‌های Word بدون نیاز به نرم‌افزار Microsoft Word است. این اپلیکیشن یک جایگزین مناسب برای مجموعه نرم‌افزاری Microsoft Office است. در LibreOffice یک اپلیکیشن به نام LibreOffice Writer است که با استفاده از آن می‌توانید فایل Word خود را باز کنید و از همه مهم‌تر ویرایش کنید و با فرمت‌های DOC و DOCX ذخیره کنید.

راه حل دیگر استفاده از Google Drive است. فایل Word خود را در Google Docs که یک ابزار برای باز کردن اسناد متنی است باز کنید و محتوای آن را مشاهده کنید.

اما راه حل آخر استفاده از Office 365 است. استفاده از این اپلیکیشن برای یک ماه اول رایگان است و می‌توانید برای یک ماه به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

باز کردن فایل‌های Word در گوشی‌های اندرویدی و آیفون نیز می‌توانید نسخه رایگان Microsoft Word را نصب کنی. استفاده از این اپلیکیشن روی گوشی رایگان است و نیازی به پرداخت درون برنامه‌ای ندارید.

کاربران مک هم می‌توانند از iWork suit استفاده کنند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های Word را بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن دیگری باز کنید.

ارسال نظر