باز کردن قفل مک با اپل واچ چگونه انجام می‌شود؟

رسانه کلیک - محصولات اکوسیستم اپل از لحاظ ارتباط با یکدیگر عملکرد بسیار خوبی دارند. در این مطلب قصد داریم طریقه باز کردن قفل مک با اپل واچ را به شما آموزش دهیم.

باز کردن قفل مک با اپل واچ چگونه انجام می‌شود؟

در اکوسیستم اپل، شما با داشتن مک، آیفون و اپل واچ‌های این شرکت می‌توانید کارهای بسیاری از جمله ادامه تماس خود از آیفون به مک، اسکن کردن اسناد و ارسال مستقیم آنها به مک و بسیاری از کارهای دیگر بپردازید. اگر شما هم از این اکوسیستم استفاده می‌کنید، مطلب پیشرو به شما کمک می‌کند تا کارهای خود را به واسطه امکان باز کردن قفل مک با اپل واچ سریع‌تر از گذشته انجام دهید.

زمانی که این قابلیت فعال شود، دیگر نیازی نخواهد بود تا کاربر در هربار روشن کردن مک رمزعبور خود را وارد کند. این ویژگی حتی در جدیدترین مک‌های اپل نیز که از تاچ‌آیدی استفاده می‌کنند روشی آسان‌تر برای قفل‌گشایی دستگاه است. با انجام کارهای زیر شما می‌توانید قابلیت فوق را فعال کنید.

قبل از شروع باید بگوییم که انجام اینکار نیاز به پیش‌نیازهایی است. که ابتدا به آنها می‌پردازیم:

۱- دارا بودن مک ساخت سال ۲۰۱۳ و جدیدتر.

۲- یک آیفون که اپل آیدی آن متصل به مک باشد.

۳- اپل واچ متصل شده به آیفون شما.

۴- تایید دو مرحله‌ای روی اپل آیدی شما فعال شده باشد.

در صورت تکمیل پیش‌نیازهای ذکر شده، شما می‌توانید به سراغ مراحل انجام کار بروید.

ابتدا از روشن بودن وای‌فای و بلوتوث مک خود مطمئن شوید. زیرا برای استفاده از این قابلیت هردو آنها باید همیشه روشن باشند. سپس یک رمزعبور برای اپل واچ خود تنظیم کنید.

ساعت خود را پوشیده و قفل آن را باز کنید. به یاد داشته باشید که نباید فاصله شما از مک زیاد باشد.

به تنظیمات مک رفته و با انتخاب گزینه "System Preferences" وارد بخش "Security & Privacy" شوید.

در این قسمت شما باید تیک گزینه "Use your Apple Watch to unlock apps and your Mac" را بزنید.

از حالا هر زمان شما اپل واچ خود را پوشیده باشید، مک شما دیگر برای ورودتان نیاز به احراز هویت نخواهد داشت. البته به یاد داشته باشید این قابلیت فقط زمانی کار می‌کند که شما ساعت را پوشیده و قفل آن را باز کرده باشید.

امیدواریم از طریق آموزش نحوه باز کردن قفل مک با اپل واچ کمکی جهت انجام سریع‌تر کارهایتان کرده باشیم. لطفا دیدگاه خود را درباره مسائل پیرامون قابلیت‌های کاربردی اکوسیستم اپل با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر