باگ جدید آیفون باعث از کار افتادن وای فای آن می‌شود!

رسانه کلیک - اگر شما هم یکی از کاربران آیفون‌های اپل هستید، مراقب باگ جدید آیفون خود باشید زیرا با اتصال وای فای به شبکه با اسمی خاص، دیگر قادر به استفاده از آن نخواهید بود! 

باگ جدید آیفون باعث از کار افتادن وای فای آن می‌شود!

به تازگی خبر باگ جدید آیفون در فضای مجازی دست به دست می‌شود. قضیه از این قرار است که اگر شما هم یکی از کاربران آیفونی هستید، باید مراقب باشید تا به شبکه وای فای "%p%s%s%s%s%n" متصل نشوید! اتصال به شبکه‌ای با این نام باعث بروز یک باگ در سیستم‌عامل iOS می‌شود که این امر می‌تواند منجر به از کار افتادن کلی وای فای دستگاه شود.

این ایراد سیستمی ابتدا توسط محقق امنیتی با نام کارل در توییتر منتشر شد. کارل توضیح داده است که بعد از اتصال به شبکه مذکور، قسمت وای فای آیفون او بطور کلی غیرفعال شده است. به گزارش 9to5Mac، این ایراد نرم‌افزاری روی آیپدها نیز تأثیرگذار بوده و حتی می‌تواند ایردراپ سیستم‌عامل را نیز از کار بیاندازد.

گفته می‌شود دستگاه‌هایی که دچار این مشکل شوند حتی بعد از ریبوت شدن نیز به حالت عادی خود باز نمی‌گردند. آقای کارل در توییت خود دقیقا توضیح نداد که چطور این باگ را پیدا کرده است اما یکی از کاربران شجاع توییتری با انجام آزمایشی، دستگاه اندرویدی خود به یک وای فای با این نام متصل کرد و اعلام کرد دستگاهش به مشکلی برخورد نکرده است.

خوشبختانه این باگ به منابع سخت‌افزاری آیفون صدمه‌ای وارد نمی‌کند و قابل حل شدن است. در صورتی که با این مشکل مواجه شدید، حل کردن آن بسیار ساده است. برای اینکار شما باید به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و با رفتن به قسمت "General" گزینه "Reset" را انتخاب کرده و در نهایت گزینه "Reset Network Settings" را لمس کنید.

با انجام اینکار، تمامی شبکه‌های وای فای و رمز آنها که تا به حال در گوشیتان ذخیره شده بود پاک می‌شود. بعد از انجام این عملیات، شما می‌توانید دوباره مثل گذشته از وای فای دستگاه بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

ارسال نظر