بایت دنس حق مالکیت TikTok Global جدید را نخواهد داشت

رسانه کلیک - اوراکل در مورد معامله در حال انجام با شرکت  صاحب امتیاز TikTok در بیانیه‌ای گفت که بایت دنس هیچ گونه مالکیتی در TikTok Global نخواهد داشت.

بایت دنس حق مالکیت TikTok Global جدید را نخواهد داشت

به گفته اوراکل، TikTok Global ، با سرمایه گذاری شرکت‌های اوراکل و والمارت انجام خواهد شد و سهام TikTok Global به صاحبان آنها توزیع می شود، در صورت تحقق این امر شرکت‌های آمریكایی صاحب اکثریت سهام خواهند شد و بایت دنس هیچ گونه مالکیتی در TikTok Global نخواهد داشت. این بیانیه تفاوت قابل توجهی با گزارش های قبلی دارد که گفته بودند بایت دنس هنوز اکثریت سهام در پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی را حفظ خواهد کرد، در گزارش‌های قبلی 80 درصد از سهام متعلق به بایت دنس می‌ماند و فقط 20 درصد از سهام به Oracle و Walmart تعلق می‌گرفت.

این خبر کمی پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده ، گفته بود که اگر شركت‌های آمریكایی سهام عمده TikTok Global را دریافت نکنند ممکن است پای معامله TikTok-Oracle امضا نكند، منتشر شده است. به عبارت دیگر ، این پلتفرم ساخت فیلم کوتاه برای ادامه فعالیت خود در ایالات متحره آمریکا نیازمند یک شرکت آمریکایی در حمایت از خود دارد، این مشکلات به دلیل اختلافات بین ایالات متحده و چین روی داده است.

بر اساس گزارشی از وبسایت TheVerge , متأسفانه شرکت صاحب امتیاز TikTok یعنی بایت دنس هنوز به این بیانیه پاسخ نداده است در حالی که Oracle نیز از ارائه توضیحات بیشتر در این باره خودداری کرده است . در حال حاضر ، بسیاری هنوز نگران مشکلات امنیت ملی هستند که باعث محدود شدن فعالیت TikTok در ایالات متحده هستند، هرچند باید دید که دولت چین چگونه به این موضوع واکنش نشان می دهد.

اجازه TikTok برای فعالیت در ایالات متحده همچنان مورد تردید است. وزارت بازرگانی آمریکا آماده شده بود كه مجازات های وضع شده برای این شركت را در روز جمعه اعلام کند ، اما پس از تأیید غیررسمی رئیس جمهور آمریکا در آخر هفته پیش،این اقدام به تأخیر افتاد. به دنبال این تمدید، دادخواست TikTok علیه این دپارتمان به صورت خودکار تعلیق شد. هرچند انتظار می‌رفت رئیس جمهور اواخر این هفته دستورات اجرایی مسدود کردن این برنامه را به طور رسمی پس بگیرد.

ارسال نظر