مدیر عامل اینتل: بحران کمبود تراشه به این زودی حل نمی شود!

رسانه کلیک - بحران جهانی کمبود تراشه یکی از زیان‌بارترین پیامدهای کرونا است که به گفته مدیرعامل شرکت اینتل، پت گلسینگر به این زودی حل نمی‌شود.

مدیر عامل اینتل: بحران کمبود تراشه به این زودی حل نمی شود!

پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل چندی پیش طی یک مصاحبه مجازی در نمایشگاه کامپیوتکس، گفت بحران کمبود تراشه احتمالا تا چند سال دیگر گریبان‌گیر جهان است. همان‌طور که می‌دانید همزمان با شروع پاندمی کرونا و خانه‌نشینی کارمندان و دانش آموزان، میزان تقاضا برای دستگاه‌هایی مانند اسمارت فون، تبلت و لپ‌تاپ به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرد.

با اینکه فعالان حاضر در صنعت تراشه‌سازی تاکنون اقدامات متعددی را در راستای بهبود این بحران انجام داده‌اند، اما همان‌طور که گلسینکر می‌گوید جهان احتمالا تا چند سال دیگر باید با کمبود تراشه سر کند.

شرکت اینتل قصد دارد با احداث دو کارخانه در آریزونا، تجارت خود را توسعه بخشیده و از رقبای سرسخت خود یعنی TSMC تایوان و Samsung Foundry کره پیشی بگیرد. کمپانی TSMC در ساخت تراشه‌های دایمنسیتی مدیاتک و تراشه‌های SoC سری A و سری M اپل مشارکت دارد و سامسونگ نیز یکی از متحدین اصلی کوالکام برای ساخت چیپست‌های اسنپدراگون است.

حدود دو سوم از کل تراشه‌های جهان در آسیا تولید می‌شود. به همین خاطر ایالات متحده سخت در تلاش است به یک قدرت بزرگ در ساخت قطعات نیمه‌هادی مبدل شده و نظر سازندگان را به خود جلب کند. طبق اظهارات گلسینگر، اینتل قصد دارد با احداث کارخانه‌های جدید در دیگر ایالت‌های آمریکا و یا حتی اروپا، به یک قدرت بزرگ و قابل اعتماد برای تأمین تراشه تبدیل شود.

این‌طور که به نظر می‌رسد همزمان با بحران کمبود تراشه در جهان، جدال شرکت‌های آمریکایی و آسیایی نیز شدیدتر شده است. اما آیا غول تراشه سازی ایالات متحده می‌تواند تولیدکنندگان آسیایی را زمین بزند؟ نظر شما مخاطبان عزیز کلیک در این مورد چیست؟

ارسال نظر