امتیاز دوربین سلفی آیفون 12 پرو در سایت DXOMARK منتشر شد

رسانه کلیک - وب سایت DXOMARK نمایشگر و دوربین سلفی گوشی هوشمند آیفون 12 پرو را مورد بررسی قرار داده است. این گوشی با دریافت امتیاز 101، هم‌رده ایسوس زنفون 6 است که امتیاز 98 دریافت کرده است. 

امتیاز دوربین سلفی آیفون 12 پرو در سایت DXOMARK منتشر شد

آیفون 12 پرو یکی از چهار گوشی هوشمند برتری است که امسال توسط اپل رونمایی شده است. نمایشگر و دوربین این مدل توسط DXOMARK بررسی شده است. این شرکت یک بررسی درباره دسته بندی سلفی‌ها منتشر کرده است که این گوشی در رده هفتم قرار می گیرد و ارتباط نزدیکی با گوشی ایسوس زنفون 6 دارد که امتیاز 98 دریافت کرده است.

آیفون 12 پرو دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با سنسور 1/3.6 اینچ و دیافراگم f/2.2 و برای محاسبه عمق سنسور SL 3D دارد. با این گوشی می توان ویدیو 4K با کیفیت Dolby Vision HDR ضبط کرد. نرم افزار این دوربین OIS ندارد؛ اما از gyro-EIS استفاده می کند. این دستگاه در DXOMARK Selfie امتیاز 101 دریافت کرده است که 93 امتیاز را در دسته فیلم برداری و عکس برداری دست آورده است.

براساس این بررسی دوربین سلفی آیفون 12 پرو، تصاویری را با نوردهی دقیق روی چهره‌هایی با کیفیت پوست خوب ثبت می کند. تصاویر تولید شده در نورپردازی‌های روشن بسیار دقیق هستند و حتی نویز در سوژه های درون کانون نیز در نور شدید به خوبی کنترل می شود. تصاویری که در نورپردازی‌های روشن گرفته می شود جزئیات زیادی را نشان می دهند و حتی نویز در سوژه های درون کانون نیز در نور شدید به خوبی کنترل می‌شود.

همچنین به لطف سنسور اضافه در حالت بوکه تخمین دقیق عمق نیز وجود دارد ولی در پس زمینه نویز دیده می شود. همچنین در دامنه دینامیکی بالا، معمولا تعادل سفید و بریدگی هایی وجود دارد. به علاوه، هنگام استفاده از حالت فلاش، نوردهی کاهش پیدا می کند و از آنجا که دوربین با فوکوس ثابت همراه است، سوژه های دور تار هستند.

در زمینه فیلم برداری این گوشی می تواند کلیپ‌های دقیق را با دامنه دینامیکی گسترده و تعادل رنگ سفید دقیق ضبط کند. کمی فیلم برداری مصنوعی به نظر می آید و اثرات باقیمانده حرکت هنگام راه رفتن نمایان می شود و در نور کم نویز‌ها قابل مشاهده هستند. به بیان ساده تر دوربین سلفی آیفون 12 پرو با برخی کاستی‌ها مانند سایر گوشی‌های هوشمند شاخص موجود در بازار عملکرد بسیار خوبی دارد.

ارسال نظر