بررسی لپ‌تاپ GF63 Thin 9SC ؛ محصولی سبک و قدرتمند

رسانه کلیک - شرکت ام اس آی سالهاست که بر روی گجت های گیمینگ کار می‌کند. حال این کمپانی محصولی را وارد بازار ایران کرده که توجه بسیاری از گیمر ها را به خود جلب کرده است.  لپ‌تاپ MSI GF63 با وجود داشتن قیمتی مناسب، سخت افزاری قدرتمند را با خود حمل می‌کند.

بررسی لپ‌تاپ GF63 Thin 9SC ؛ محصولی سبک و قدرتمند

در این مطلب ما قصد داریم تا لپ‌تاپ MSI GF63 را مورد بررسی تخصصی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی لپ‌تاپ MSI GF63

در هنگام استفاده از این گجت حتما یک دستمال از جنس میکروفیبر در دست داشته باشید زیرا لپ‌تاپ MSI GF63 مانند کارآگاهی است که اثر انگشت ها را جمع آوری می کند. بعد از پاک کردن اثر انگشت ها، شما با آرم اژدهای قرمز رنگ MSI بر روی بدنه مشکی و آلومینیومی براق آن روبرو می‌شوید.

با نگاه به صفحه کلید این محصول، دکمه هایی مشکی با نوشته های قرمز رنگ مشاهده خواهید کرد که در صورت روشن بودن دستگاه، از نور پس زمینه قرمز پشتیبانی می کنند. دکمه پاور این گجت بصورت یک برآمدگی در بالا و سمت راست صفحه کلید قرار دارد.

ام اس آی حاشیه های دستگاه مورد بحث را به ۴.۹ میلی متر و وزن آن را به ۱.۸۶ کیلوگرم کاهش داده است که باعث می‌شود صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ( ۰.۸۵ × ۱۰ × ۱۴.۱ میلی متر) آن با کمترین حاشیه، بهترین خدمات را به کاربر ارائه دهد که نسبت به رقبای خود مثل مدل های Dell G5 15 و Lenovo Legion Y730، محصولی باریکتر سبکتر به حساب می آید.

درگاه های لپ‌تاپ MSI GF63

در واقع باید بگوییم که لپ‌تاپ MSI GF63 از درگاه های زیادی برای اتصال انواع لوازم جانبی بهره می‌برد. در سمت چپ و در کنار ورودی شارژر، یک پورت USB 3.1 Type-A به چشم می‌خورد و در سمت راست این گجت، دو USB 3.1 دیگر و یک USB Type-C وجود دارد.

همچنین در صورتی که قصد دارید یک میکروفن حرفه ای به این دستگاه متصل کنید، درگاهی برای اینکار وجود دارد که در کنار یک پورت اترنت برای اتصال به اینترنت ثابت قرار گرفته است. در پشت دستگاه نیز یک درگاه HDMI نیز جهت ارسال مستقیم صدا و تصویر بر روی یک دستگاه دیگر وجود دارد.

صفحه نمایش لپ‌تاپ MSI GF63

لپ‌تاپ MSI GF63 از یک صفحه نمایش مات ۱۵.۶ اینچ IPS LED Backlit LCD و رزولوشن فول اچ دی ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل بهره می‌برد. نسبت این صفحه نمایش ۱۶:۹ بوده و از فناوری WideView بهره می‌برد. البته این صفحه از قابلیت استفاده لمسی پشتیبانی نمی‌کند.

کیبورد و تاچ پد لپ‌تاپ MSI GF63

گیمر هایی کل زمان خود را برای بازی کردن صرف نمی‌کنند، با استفاده از صفحه کلید لپ‌تاپ MSI GF63 مطمئناً راضی خواهند بود، اما افرادی بطور مداوم به بازی کردن می‌پردازند و طرفدار صفحه کلید های RGB هستند احتمالاً نیاز به یک کیبورد خارجی خواهند داشت.

زیرا کیبورد این محصول فقط از رنگ قرمز پشتیبانی می‌کند. البته دقت این صفحه کلید می‌تواند نمره قابل قبولی را از آن خود کند زیرا طبق بررسی های انجام شده، میزان دقت آن ۹۳ درصد است که می‌تواند برای بسیاری از سناریو ها مورد قبول واقع شود.

تاچ پد ۲.۶ × ۴.۱ اینچی این گجت بزرگ بوده و از سرعت واکنش پذیری خوبی برخوردار است. همچنین انجام ژست های حرکتی مثل بزرگ‌نمایی و کشیدن سه انگشت برای سوئیچ کردن بین برنامه ها به سرعت انجام شده و دکمه های راست و چپ آن به نرمی کار می‌کنند.

صدای لپ‌تاپ MSI GF63

این محصول از اسپیکر دوگانه استفاده می‌کند و کیفیت صدای آن در زمان پخش موسیقی ها، از میزان باس کمی نسبت به رقبای خود برخوردار بوده که البته این مسئله در قسمت هایی از موسیقی که خواننده درحال خواندن است جبران می‌شود.

همچنین این لپ تاپ به سیستم صوتی دستگاه شامل Nahimic‌ و Audio Boost نیز مجهز است.

سیستم گرافیکی لپ‌تاپ MSI GF63

این محصول به سیستم گرافیکی با حافظه4G Nvidia GeForce 1650 به همراه Max-Q مجهز شده که از طریق آن گجت مورد بحث می‌تواند بیشتر بازی های روز دنیا را با گرافیک مناسب اجرا کند.

البته اگر می‌خواهید تنظیمات گرافیکی بازی خود را بر روی حداکثر بگذارید، بعد از یک بازه زمانی طولانی بازی کردن، با کمی افت فریم مواجه خواهید شد.

عملکرد پردازشی لپ‌تاپ MSI GF63

این گجت قدرتمند از پردازنده شش هسته‌ای Intel Core i7-9750H در کنار رم DDR4-2666 ۱۶ گیگابایت حافظه‌ای استفاده می‌کند که به لطف فناوری های پیشرفته مورد استفاده در این قطعات، قدرت پردازش برای بسیاری از کارهای روزمره کافی بوده و از طریق آن می‌توان چندین تب را در مایکروسافت کروم باز نگه داشت بدون آنکه نیاز به تازه سازی داشته باشند.

همچنین با حضور ۱۲۸ گیگابایت حافظه SSD و ۱ ترابایت حافظه ثانویه انتقال فایل های ضروری و یا خواندن آنها با سرعت بالایی امکان پذیر است.

قابلیت‌های نرم افزاری

لپ تاپ‌های گیمینگ MSI قابلیت‌های نرم افزاری اختصاصی نیز دارند که در هیچ لپ تاپ دیگری یافت نمی‌شود. یکی از این برنامه‌ها MSI APP Player است که در همکاری با BlueStacks توسعه یافته و امکان اجرای روان بازی‌های اندرویدی را در محیط ویندوز می‌دهد. این برنامه در مقایسه با نسخه رایج BlueStacks، بازی‌ها را با گرافیک و سرعت بهتری اجرا می‌کند.

DRAGON CENTER 2.0 یکی دیگر از برنامه‌های اختصاصی لپ تاپ‌های گیمینگ MSI است. این برنامه امکان پایش اطلاعات سیستم، دما، سرعت فن‌ها و همچنین تنظیم کارایی و اورکلاک کردن سیستم را می‌دهد. با DRAGON CENTER می‌توان پروفایل‌های مختلف را تنها با یک کلیک اعمال کرد و به حالت ایده آل دست پیدا کرد.

عمر باتری لپ‌تاپ MSI GF63

طبق گزارشات منتشر شده و بررسی های انجام شده، این گجت در زمان استفاده سنگین، ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه می‌تواند دوام آورد که البته در این زمینه تفاوت چندانی با رقبای خود ندارد.

از لحاظ نرم افزاری هم باید بگوییم که این محصول از نسخه ۶۴ بیت سیستم عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‌کند.

نتیجه گیری

لپ‌تاپ MSI GF63 دارای ویژگی های سخت افزاری است که می تواند بسیاری اژ گیمر ها را ساعت ها به انجام بازی های مختلف مشغول کند و ما خرید این محصول را به کاربرانی پیشنهاد میکنیم که قصد خرید یک محصول برای بازی کردن با کیفیتی مناسب داشته اما می‌خواهند هزینه کمتری برای انجام اینکار پرداخت کنند.

مطمئناً با وجود داشتن همچین محصولی، شما توانایی انجام بسیاری از کار های سنگین و گرافیکی را به راحتی پیدا خواهید کرد.

ارسال نظر