پروژه حج هوشمند در نشست مسئولان حوزه حج بررسی شد

مسئولان حوزه حج در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، پروژه حج هوشمند (زکی) را بررسی کردند.

پروژه حج هوشمند در نشست مسئولان حوزه حج بررسی شد

در این جلسه پروژه حج هوشمند عربستان بررسی شد و این پروژه الگویی برگرفته از گردشگری هوشمند با هدف بهبود و افزایش نظارت و شفافیت برای خدماتی عنوان شد که از آن استفاده می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم همیاری و همگرایی مردم و مسئولان از طیف‌های مختلف برای بهینه شدن برنامه‌های کشور تأکید کرد و با اشاره به فرا رسیدن سال ۱۴۴۳ هجری قمری اظهار کرد: «متأسفانه امسال حج، عمره و عتبات نداشتیم؛ ولی امیدواریم با نابودی ویروس کرونا این مسیر بسته شده به روی همه زائران گشوده شود و توفیق خدمتگزاری صادقانه را در سال پیش رو نصیب همه ما بگرداند.»

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خواستار بررسی پروژه حج هوشمند در کارگروهی متشکل از معاونان، مدیران و کارشناسان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری شد و بر لزوم شناسایی نقاط مثبت و منفی و همچنین چالش‌ها، آسیب‌ها و راهکارهای آن تأکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص محورهای پروژه حج هوشمند تصریح کرد: «شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌های این پروژه در بخش‌های اجرایی و فرهنگی ضروری است و عربستان برای مدیریت این پروژه باید در مسیر ایجاد ظرفیت همکاری با کشورهای اسلامی حرکت کند.»

بیشتر بخواتید: شرایط ثبت نام جدید عمره مفرده در ایام کرونا

همچنین مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح، برنامه، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج و زیارت و یکی از کارشناسان این دفتر در خصوص پروژه حج هوشمند عربستان که در قالب یک برنامه استراتژیک با افق ۲۰۳۰ (میلادی) دنبال می‌شود، گزارش داد.

فرشید تصریح کرد: «حج هوشمند در دو لایه زیرساخت فیزیکی و نرم‌افزاری و در بخش‌های اجرایی، فرهنگی و فناورانه به صورت جدی پیگیری می‌شود.»

ارسال نظر