برزیل به دنبال گزینه‌های قانونی برای منع هواوی از شبکه 5G

رسانه کلیک - برزیل به دنبال گزینه‌های قانونی است تا استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه 5G خود را منع کند؛ زیرا رئیس جمهور برزیل نیز مانند دونالد ترامپ معتقد است چین برای کشورش خطر امنیتی دارد.

برزیل به دنبال گزینه‌های قانونی برای منع هواوی از شبکه 5G

براساس گزارش منابع نزدیک به رئیس جمهور برزیل، جر بولسونارو، ممکن است هواوی در برزیل با مشکل روبرو شود؛ زیرا دولت برزیل به دنبال گزینه‌های قانونی برای حذف هواوی از زیرساخت 5G خود است.

طبق گزارش رویترز، آگوستو هلنو، مشاور امنیتی بولسونارو و وزارت ارتباطات در حال بررسی فرمان ریاست جمهوی است و ممکن است مقررات امنیتی جدیدی را برای مخابرات قرار بدهد. براساس گزارش منبع آگاه، این باعث می شود که مخابرات و تأمین کنندگان آنها با این استانداردهای خاص خود را مطابقت بدهند.

بولسونارو روش متحد خود یعنی دونالد ترامپ را دنبال می کند و ادعا می‌کند که همکاری با چین خطر امنیت ملی و جاسوسی خواهد داشت؛ به همین دلیل مخالف همکاری با هوآوی است.

از آنجا که، چین بزرگترین شریک تجاری برزیل است، بنابراین این ممنوعیت ممکن است باعث شود که دولت برزیل با دولت چین دچار مشکل و اختلاف شود. به همین دلیل رئیس جمهور برزیل در صنایع کشور و دولت خود نیز با مخالفت افرادی از جمله معاون خود روبرو شده است. در حال حاضر، فابیو فاریا، وزیر ارتباطات برزیل از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرده و دفتر او اعلام کرده است که او در این ماجرا دخیل نیست.

علاوه بر این، نمایندگان این صنعت اظهار داشتند كه این مصوبه ریاست جمهوری می تواند منجر به نبرد قانونی با چندین شركت مخابراتی‌ شود كه از قبل از تجهیزات ساخته شده توسط هواوی استفاده می كنند. شرکت‌های مخابراتی نیز احتمالاً با این حکم مخالف خواهند بود، زیرا از دست دادن تامین کنندگان چینی ممکن است آنها را مجبور کند تا جایگزین‌های گران قیمتی برای تجهیزات شبکه خود پیدا کنند.

در حال حاضر، اکثر اپراتور‌های مخابراتی برزیل از تجهیزات هواوی در شبکه‌های 3G و 4G خود استفاده می کنند. بنابراین، ممنوعیت کامل این غول فناوری چینی ممکن است در کنار تنش زدائی در روابط با چین، هزینه زیادی را برای برزیل به همراه داشته باشد.

ارسال نظر