برقراری تماس صوتی از طریق اپلیکیشن FaceTime

 

برقراری تماس صوتی از طریق اپلیکیشن FaceTime

در برخی از مواد برقراری تماس صوتی از طریق خط تلفن همراه کیفیت پایینی دارد. این مسئله بیشتر به دلیل وجود مشکل در زیر ساخت‌های مخابراتی و تلفن همراه در هر منطقه‌ای ممکن است رخ بدهد. یکی از راه‌هایی که به می‌توانید در گوشی‌های آیفون با استفاده از آن به تماس صوتی با کیفیت دسترسی داشته باشید، استفاده از FaceTime است.

چرا باید از تماس صوتی در قابلیت FaceTime استفاده کنید؟

بسیاری از کاربران دستگاه‌های اپل گمان می‌کنند که اپلیکیشن FaceTime فقط برای برقراری تماس صوتی کاربرد دارد. اما واقعیت این است که این اپلیکیشن امکان برقراری تماس صوتی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. استفاده از قابلیت برقراری تماس صوتی در FaceTime یک روش کاربردی و جایگزین برای تماس صوتی معمولی است که از طریق خط تلفن هماره ایجاد می‌شود. در این روش به جای استفاده از خط تلفن، از اینترنت و داده‌های آن برای برقراری تماس صوتی استفاده می‌شود به همین دلیل کیفیت تماس، ارسال و دریافت صدا در آن بسیار بالا است. تنها چیزی که شما برای برقراری تماس صوتی از طریق قابلیت و یا اپلیکیشن FaceTime به آن نیاز دارد، دسترسی به اینترنت و همچنین دسترسی به دستگاه اپل توسط مخاطب و شما است.

ایجاد تماس صوتی از طریق FaceTime در گوشی آیفون و آی‌ پد

برای برقراری تماس صوتی از طریق اپلیکیشن FaceTime روی دستگاه آیفون و آی پد، ابتدا باید این قابلیت را روی دستگاه خود فعال کنید. برای این کار وارد اپلیکیشن تنظیمات یا Setting روی دستگاه خود شده و سپس روی گزینه FaceTime کلیک کنید. در صفحه باز شده که صفحه تنظیمات مربوط به FaceTime است، گزینه FaceTime را روشن کنید.

اپلیکیشن FaceTime بعد از فعال کردن این قابلیت، اپلیکیشن FaceTime را باز کنید. در صفحه FaceTime روی علامت + کلیک کنید.

اپلیکیشن FaceTime در کادر متنی To نام و یا شماره مخاطب خود را وارد کنید و سپس روی گزینه Audio کلیک کنید.

اپلیکیشن FaceTime به این ترتیب تماس صوتی برای شما برقرار می‌شود. شما می‌توانید در حین انجام مکالمه هر زمانی که نیاز داشتید، به حالت تماس تصویری برگردید. برای این کار باید روی گزینه faceTime کلیک کنید. برای قطع تماس نیز روی علامت گوشی قرمز رنگ که پایین صفحه قرار دارد کلیک کنید.

گوشی آیفون همچنین شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Contacts یعنی همان اپلیکیشنی که فهرست مخاطبان شما در آن ثبت شده است، از قابلیت برقراری تماس صوتی در FaceTime استفاده کنید. برای این کار روی نام مخاطب مورد نظر خود کلیک کنید، در صورتی که کاربر از دستگاه اپل استفاده کند و این قابلیت را روی آن فعال کرده باشد ، یک گزینه با عنوان FaceTime زیر نام کاربر برای شما نمایش داده می‌شود. روی آیکون آبی رنگ برای برقراری تماس صوتی از طریق FaceTime کلیک کنید.

گوشی آیفون توجه داشته باشید که اگر مخاطب مورد نظر شما حساب کاربری خود را روی اپلیکیشن FaceTime فعال نکرده باشد، شما نمی‌توانید تماس صوتی با استفاده از این قابلیت با او برقرار کنید.

برقراری تماس صوتی از طریق اپلیکیشن FaceTime روی مک‌ بوک

برقراری تماس صوتی از طریق اپلیکیشن FaceTime رو دستگاه مک بوک بسیار ساده است. ابتدا اپلیکیشن FaceTime را روی مک بوک باز کنید. در کادر متنی با عنوان Enter name, emal or number نام یا شماره تلفن مخاطب خود را وارد کنید. اگر امکان برقراری تماس صوتی با استفاده از FaceTime با مخاطب مورد نظر شما وجود داشته باشد، دکمه‌ای که در تصویر زیر نمایش داده شده است، به رنگ سبز در می‌آید.

گوشی آیفون زمانی که تماس صوتی برقرار شد، یک گزینه کنار صفحه نمایش برای شما نشان داده می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید به حالت تماس تصویری برگردید. برای پایان دادن به مکالمه روی دکمه End کلیک کنید.

گوشی آیفون یکی از بهترین قابلیت‌های FaceTime که باعث شده استفاده از آن بین کاربران دستگاه‌های اپل طرفدار زیادی داشته باشد این است که از آن می‌توانید روی همه دستگاه‌های اپل استفاده کنید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

ارسال نظر