هکرهای بزرگترین سرقت رمزارز یک سوم رمزارزها را پس دادند

پس از اینکه بزرگترین سرقت رمزارز اتفاق افتاد حالا هکر یا هکرهای عامل، ۲۵۸ میلیون دلار یعنی یک سوم از حدود ۶۰۰ میلیون دلار رمزارزی که به سرقت برده بودند را پس دادند. </p>  پلتفرم فاینانس غیرمتمرکز پلی نت ورک (Poly Network) که مبادلات نقطه به نقطه را تسهیل می کند، خبر این هک را در توییتر اعلام و جزییات کیف‌های دیجیتالی که توکن‌ها به آنها ارسال شده بودند را شرح داده بود.   به گفته تحلیلگران بلاک چین، ارزش رمزارزهای موجود در این کیف‌ها در زمان اعلام خبر سرقت از سوی پلی نت ورک، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بود.   پلی نت ورک سپس از هکرها خواست اموال مسروقه را به آدرسهای دیجیتالی این پلتفرم برگردانند و اعلام کرد قصد دارد اقدام حقوقی انجام دهد.   طبق اعلام شرکت الیپتیک که در زمینه ردیابی رمزارز و سوابق بلاک چین فعالیت می‌کند، تا اواخر بعدازظهر حدود ۲۵۸ میلیون دلار توکن مسروقه برگردانده شد. تام رابینسون، هم موسس الیپتیک اظهار کرد: این اقدام ممکن است ناشی از دردسرهای پولشویی رمزارز مسروقه در چنین ابعاد گسترده ای باشد.   پلی نت ورک جزییات بیشتری درباره بازگردانده شدن بخشی از پولهای مسروقه اعلام نکرد. محل فعالیت این پلتفرم یا تحقیقات رسمی درباره این دزدی مشخص نیست.   میزان پول به سرقت رفته در این دزدی با سرقت ۵۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتالی از صرافی ژاپنی کوین چک در سال ۲۰۱۸ قابل مقایسه است. صرافی Mt. Gox مستقر در توکیو هم سال ۲۰۱۴ پس از این که نیم میلیارد دلار ارز دیجیتالی از دست داد، دچار فروپاشی شد.   جدیدترین حمله در حالی به وقوع پیوست که ضرر و زیان ناشی از دزدی، هک و کلاهبرداری مربوط به فاینانس غیرمتمرکز (DeFi) به بالاترین رکورد همه زمانها صعود کرده و ریسک سرمایه گذاری در این بخش و جلب توجه رگولاتورها به آن را افزایش داده است.   پلتفرمهای DeFi مبادلات مالی را که معمولا به شکل رمزارز است بدون نظارت بانکها یا صرافی‌ها امکان پذیر می‌کنند. این بخش طی یک سال اخیر رونق زیادی پیدا کرده و پلتفرمهای فعال در این بخش در مبادله رمزارزهایی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار فعالیت دارند.   به گفته رابینسون، هکر یا هکرهای عامل این سرقت به همراه پولهایی که بازگرداندند پیامی فرستادند که در آن ظاهرا کمک مالی درخواست کرده بودند.   طبق گزارش شرکت سایفر تریس، پولهای به سرقت رفته در این دزدی بیش از ضرر و زیان کل بخش DeFi از ژانویه تا ژوییه به میزان ۴۷۴ میلیون دلار بود.   بر اساس گزارش رویترز، طرفداران DeFi می‌گویند: این بخش به افراد و شرکتها امکان دسترسی رایگان به خدمات مالی را فراهم می‌کند. با این حال بخش مذکور بدون نظارت مانده و حفره های فنی و ضعف کد بسیاری از پلتفرمها، آن را در برابر هکرها و سارقان آسیب پذیر می‌کند.   همچنین بخوانید: کلاه‌بردار حوزه رمزارز در پایتخت دستگیر شد منبع: ایسنا

هکرهای بزرگترین سرقت رمزارز یک سوم رمزارزها را پس دادند
پلتفرم فاینانس غیرمتمرکز پلی نت ورک (Poly Network) که مبادلات نقطه به نقطه را تسهیل می کند، خبر این هک را در توییتر اعلام و جزییات کیف‌های دیجیتالی که توکن‌ها به آنها ارسال شده بودند را شرح داده بود.
به گفته تحلیلگران بلاک چین، ارزش رمزارزهای موجود در این کیف‌ها در زمان اعلام خبر سرقت از سوی پلی نت ورک، بیش از ۶۰۰ میلیون دلار بود.
پلی نت ورک سپس از هکرها خواست اموال مسروقه را به آدرسهای دیجیتالی این پلتفرم برگردانند و اعلام کرد قصد دارد اقدام حقوقی انجام دهد.
طبق اعلام شرکت الیپتیک که در زمینه ردیابی رمزارز و سوابق بلاک چین فعالیت می‌کند، تا اواخر بعدازظهر حدود ۲۵۸ میلیون دلار توکن مسروقه برگردانده شد. تام رابینسون، هم موسس الیپتیک اظهار کرد: این اقدام ممکن است ناشی از دردسرهای پولشویی رمزارز مسروقه در چنین ابعاد گسترده ای باشد.
پلی نت ورک جزییات بیشتری درباره بازگردانده شدن بخشی از پولهای مسروقه اعلام نکرد. محل فعالیت این پلتفرم یا تحقیقات رسمی درباره این دزدی مشخص نیست.
میزان پول به سرقت رفته در این دزدی با سرقت ۵۳۰ میلیون دلار ارز دیجیتالی از صرافی ژاپنی کوین چک در سال ۲۰۱۸ قابل مقایسه است. صرافی Mt. Gox مستقر در توکیو هم سال ۲۰۱۴ پس از این که نیم میلیارد دلار ارز دیجیتالی از دست داد، دچار فروپاشی شد.
جدیدترین حمله در حالی به وقوع پیوست که ضرر و زیان ناشی از دزدی، هک و کلاهبرداری مربوط به فاینانس غیرمتمرکز (DeFi) به بالاترین رکورد همه زمانها صعود کرده و ریسک سرمایه گذاری در این بخش و جلب توجه رگولاتورها به آن را افزایش داده است.
پلتفرمهای DeFi مبادلات مالی را که معمولا به شکل رمزارز است بدون نظارت بانکها یا صرافی‌ها امکان پذیر می‌کنند. این بخش طی یک سال اخیر رونق زیادی پیدا کرده و پلتفرمهای فعال در این بخش در مبادله رمزارزهایی به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد دلار فعالیت دارند.
به گفته رابینسون، هکر یا هکرهای عامل این سرقت به همراه پولهایی که بازگرداندند پیامی فرستادند که در آن ظاهرا کمک مالی درخواست کرده بودند.
طبق گزارش شرکت سایفر تریس، پولهای به سرقت رفته در این دزدی بیش از ضرر و زیان کل بخش DeFi از ژانویه تا ژوییه به میزان ۴۷۴ میلیون دلار بود.
بر اساس گزارش رویترز، طرفداران DeFi می‌گویند: این بخش به افراد و شرکتها امکان دسترسی رایگان به خدمات مالی را فراهم می‌کند. با این حال بخش مذکور بدون نظارت مانده و حفره های فنی و ضعف کد بسیاری از پلتفرمها، آن را در برابر هکرها و سارقان آسیب پذیر می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر