بلومبرگ اعلام کرد هئیت مدیره اپل در حال تحقیق انتخاب جانشین برای تیم کوک است

رسانه کلیک - طبق گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است هیئت مدیره اپل سعی دارد جانشین مدیر عامل تیم کوک را انتخاب کند. جف ویلیامز گزینه نخستین برای جایگزینی است.

بلومبرگ اعلام کرد هئیت مدیره اپل در حال تحقیق انتخاب جانشین برای تیم کوک است

به گزارش بلومبرگ هیئت مدیره اپل به دلیل افزایش سن مدیران فعلی خود و نزدیک شدن آن‌ها به زمان بازنشستگی بر آماده‌سازی نسل جدیدی از رهبران که بتوانند این مجموعه ارزشمند را هدایت کنند تمرکز کرده است. به همین علت جف ویلیامز اولین گزینه جانشینی برای تیم کوک محسوب می‌شود. ویلیامز مدت زیادی در کمپانی اپل کار کرده است . او از سال ۲۰۱۰ به عنوان مدیر ارشد بخش عملیات فعالیت کرده است و حدود ۵ سال قبل مدیریت این بخش را در دست گرفته است. مدیریت ارشد بخش عملیات یکی از مهمترین سمت‌های سازمانی اپل است و تیم کوک هم تا پیش از درگذشت جابز در همین سمت مشغول فعالیت بود.

هیئت مدیره به دلیل عمل‌گرایی ویلیامز در مدیریت او را برای این کار در نظر گرفته است. او برخلاف بسیاری از مدیران که دید مبتنی بر محصول دارند، روی عملیات تاکید می‌کند. کوک نیز دید مثبتی به جانشین احتمالی خود دارد؛ زیرا از سال گذشته مدیریت استودیوی طراحی اپل را برعهده دارد.

کایان درنس مدیر بازاریابی آیفون به عنوان جانشینی احتمالی گرگ جاسویاک در نظر گرفته شده است که به تازگی به عنوان مدیر ارشد بازاریابی جهانی اپل انتخاب شده بود. کریگ فدریگی معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل که در حال حاضر جوان‌ترین عضو تیم رهبری کنونی است، به احتمال زیاد چند سال دیگر در سمتش باقی خواهند ماند اما از سباستین مارینو، معاون ارشد تجارب سیستمی و جان اندروز، معاون ارشد CoreOS به عنوان جانشین‌های آینده او نام برده شده است.

ادی کیو مسئولیت هدایت سرویس‌های مختلف اپل مانند موزیک، تی‌وی‌پلاس، آیکلاد و مپس را برعهده دارد که به نظر می‌رسد به زودی جایگاه خود را به پیتر استرن که سابقه ۴ ساله در اپل دارد واگذار کند. هدایت بخش توسعه باندل جدید شرکت نیز به نام اپل وان در دستان استرن قرار گرفته است.

صابیح خان یکی دیگر از مدیران با سابقه اپل است که چند سال پیش به عنوان معاون ارشد عملیات انتخاب شد. به زودی این جایگاه به پریا بالاسوبرامانیام ارائه خواهد شد. دنی ریکو نیز مدیر بخش مهندسی سخت‌افزار لست که به زودی جایگاه خود را به جان ترنوس واگذار خواهد کرد. علاوه بر جایگزین‌هایی که گفته شد یک لیست ذخیره هم تهیه شده تا در صورت لزوم جای گزینه‌های اصلی را پر کنند.

ارسال نظر