طرح مفهومی «کیبورد نمایشگر» در گوشی عجیب بلک بری 5G

گوشی بلک بری 5G احتمالا در سال جاری عرضه می‌شود، اما کیبورد نمایشگر جذاب و کاربردی در پنل جلویی این محصول بیش از همه‌چیز خودنمایی می‌کند.

طرح مفهومی «کیبورد نمایشگر» در گوشی عجیب بلک بری 5G

بلک بری 5G با کیبورد نمایشگر جالب

شرکت Onward Mobility در ماه اوت 2020 از همکاری خود با کمپانی بلک بری برای ساخت نخستین گوشی 5G خبر داد. بلک بری در آن زمان قصد داشت یک گوشی اندرویدی مجهز به فناوری 5G با کیبورد فیزیکی QWERTY را در سال 2021 عرضه کند.

طبق شایعات پراکنده و با توجه به عرضه گوشی‌های KEYone، KEY2 و KEY2 LE پیش‌بینی می‌شود که نام گوشی 5G جدید نیز Blackberry KEY3 باشد.

در آوریل سال جاری، یک ویدیوی مفهومی در رابطه با گوشی 5G بلک بری منتشر شد. دستگاه ارائه‌شده در این ویدیو دارای طراحی کشیده و باریک، نمایشگر منحنی و پشتیبانی از فناوری 5G است. این گوشی شباهت بسیاری با BlackBerry Priv دارد، به طوری که کیبورد QWRTY آن به طور کامل باز است.

به هر حال، به تازگی یک رندر مفهومی جدید از نخستین گوشی بلک بری 5G در فضای آنلاین منتشر شده است. محصول جدید به یک دوربین HD دایره شکل و گلس مات در پنل پشتی مجهز است.

پنل جلویی نیز شامل صفحه‌نمایش با حاشیه‌های باریک و کیبورد نمایشگر می‌شود. این کیبورد تقریبا 25 درصد از فضای صفحه را به خود اختصاص می‌دهد.

صفحه کلید نمایشگری چندکاره

صفحه کلید نمایشگر، نکته قابل توجه در گوشی جدید بلک بری 5G است. این کیبورد خلاقانه و منحصر به فرد از مربع‌های کوچک ساخته شده که برچسب آن‌ها از حروف به اعداد و ایموجی ها تغییر می‌یابد. یک دکمه اسپیس مستطیلی نیز در این صفحه مشاهده می‌شود.

کیبورد نمایشگر همچنین می‌تواند به دکمه‌های کنترلی برای پخش موسیقی و پاسخ به تماس‌ها تبدیل شود. ارائه پیش‌نمایش اپلیکیشن هایی مثل Map نیز جزء قابلیت‌های این کیبورد خاص به حساب می‌آید.

کیبورد نمایشگر یک مفهوم جالب و جذاب به نظر می‌رسد. اما آیا کاربران به تماشای نمایشگری که یک‌چهارم آن از آن از دکمه‌های خاص تشکیل شده، عادت می‌کنند؟ البته به یاد داشته باشید که رندر مفهومی به معنی ساخت واقعی دستگاه نیست و تأکید شدیدی روی مفهوم دارد.

با تمام این تفاسیر، انتظار می‌رود کمپانی Onward Mobility در سال جاری از گوشی بلک بری 5G رونمایی کند. تا آن زمان، قطعا اطلاعات بیشتری در مورد این هندست در دسترس اصحاب رسانه قرار می‌گیرد. نظر شما درباره این کیبورد نمایشگر عجیب چیست؟

ارسال نظر