به‌روزرسانی‌های جدید گوگل ؛ جستجوی ترانه با زمزمه‌ بخشی از آن

رسانه کلیک - شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دنبال ترانه‌ای بگردید اما نام آن را به یاد نیاورید، اکنون گوگل در آخرین به‌روزرسانی خود قابلیت جستجوی ترانه با زمزمه بخشی از آن را فراهم کرده است.

به‌روزرسانی‌های جدید گوگل ؛ جستجوی ترانه با زمزمه‌ بخشی از آن

به گفته این شرکت ، هر روزه بیش از یک میلیارد نفر از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند. علی رغم اینکه بیش از 20 سال روی این نرم‌افزار کار شده است، هر روز 15 درصد از جستارها وجود دارد که گوگل قبلاً هرگز آنها را ندیده است. برای همگام سازی با جستارهای مداوم در حال تغییر، منابع اطلاعاتی و روش های ارائه نتایج ، گوگل باید از قدرت هوش مصنوعی استفاده کند. به‌روزرسانی‌های جدید گوگل ویژگی‌هایی است که می تواند جستجو را آسان‌تر کند و قابل توجه ترین آنها ویژگی جدید "Hum to Search" است که امروزه قابل دسترسی است.

این ویژگی مانند Shazam یا Soundhound است و برای شناسایی آهنگ‌ها استفاده می‌شود، با این تفاوت که نیازی به پخش موسیقی ندارید. پس از ضربه زدن روی نماد میکروفون در نوار جستجو در تلفن خود و گفتن "این آهنگ چیست" یا "جستجوی آهنگ" ، می توانید 10 تا 15 ثانیه ازآهنگی را که در ذهنتان است زمزمه کنید یا با ریتم آن سوت بزنید و یا آواز بخوانید.

سپس ، الگوریتم یادگیری ماشین تطابق‌های بالقوه را شناسایی می کند ، حتی اگر از متن آهنگ را درست نخوانید. نتایج بر اساس ریتم آهنگی که شما زمزمه کرده اید ارائه می‌شوند و شما می‌توانید مطابق‌ترین را انتخاب کنید.

گوگل همچنین الگوریتم املایی جدیدی را برای تصحیح هرگونه خطا در رشته‌های جستجوی شما و همچنین امکان نمایه سازی متن های خاص از صفحات وب عرضه کرده است. اگر به دنبال چگونگی عملکرد یک ویژگی دوربین هستید و نتیجه آن در یک متن 4000 کلمه‌ای است، پیدا کردن پاسخ پرسش خود را به گوگل بسپارید تا آن‌ را در متن پیدا کند.

به‌روزرسانی‌های جدید گوگل این غول تکنولوژی همچنین خبر از به‌روزرسانی‌های جدید گوگل در مورد نتایج Google Maps داده است - این ویژگی ''Live Busyness'' نام دارد و این امکان را به میلیون ها مکان دیگر آورده است تا بتوانید در زمان واقعی بگویید بسته‌بندی یک رستوران چگونه است. گوگل همچنین جزئیاتی را در مورد اقدامات احتیاطی بهداشت و ایمنی کسب و کارها در طی همه‌گیری کووید ۱۹، و همچنین توانایی آینده برای دیدن اطلاعات بیشتر در مورد یک کسب و کار در محیط Live View AR اضافه می‌کند.

مدتی است که بسیاری از اخبار دیگر گوگل در پشت صحنه اتفاق می افتد. این شرکت از فناوری تماس تلفنی رستوران Duplex خود برای به دست آوردن اطلاعات به روز شده در مورد ساعات کار و روزهای بهره برداری استفاده کرده است تا اطلاعات نقشه خود را دقیق نگه دارد ، گوگل همچنین به کار بر روی نتایج زیرمجموعه ادامه می‌دهد تا اطلاعاتی را در مورد جستجوی شما ارائه دهد که ممکن است به صورت مماس نیز مرتبط باشند.

ارسال نظر