به‌زودی مایکروسافت اج برای سیستم‌عامل لینوکس منتشر خواهد شد

رسانه کلیک - شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم برای سیستم عامل لینوکس از ماه اکتبر منتشر می‌شود.

به‌زودی مایکروسافت اج برای سیستم‌عامل لینوکس منتشر خواهد شد

شرکت مایکروسافت امروز اعلام کرده است که مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم سرانجام برای سیستم عامل لینوکس آماده شده است و به‌زودی نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان آن در ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

بعد از انتشار این نسخه، افرادی که دوست داشته باشند آن را امتحان کنند، می‌توانند از سایت Edge Insider یا از Linux package manager به آن دسترسی داشته باشند و طبق دستورالعملی که در آینده منتشر می‌شود، آن را روی سیستم‌عامل خود نصب کنند.

نسخه لینوکس این مرورگر نیز دقیقا مانند سیستم عامل‌های مک و ویندوز، از موتورهای مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کند. این مرورگر حتی از افزونه‌های کروم نیز پشتیبانی می‌کند. اما شرکت مایکروسافت ویژگی های حریم خصوصی بیشتری را به مرورگر خود اضافه کرده است و کاربران می‌توانند به طور کامل کنترل کنند که هر وب‌سایت چگونه آن‌ها را ردیابی می‌کند.

همچنین مایکروسافت نوآوری‌هایی در طراحی این مرورگر داشته است. برای مثال با استفاده از قابلیت Collections کاربران می‌توانند اطلاعاتی که از سراسر وب جمع‌‌آوری می‌کنند را دسته‌بندی کنند.

مایکروسافت با آوردن Edge به لینوکس، به وضوح در تلاش است تا توسعه دهندگان و سایر کاربران فنی را جذب کند. اما این کار مکن است کمی سخت باشد زیرا مرورگرهای دیگری مانند فایرفاکس که اکنون در دسترس این افراد قرار دارند، تثبیت‌شده و کاملا منبع باز هستند.

ارسال نظر