به حراج گذاشتن چک 175 دلاری اپل با امضای استیو جابز

این چک در اولین ماه‌های تأسیس اپل برای یک شرکت خدمات مشاوره صادر شده بود.

به حراج گذاشتن چک 175 دلاری اپل با امضای استیو جابز

یک چک بانکی که از طرف اپل برای شرکت Cramptoon, Remke & Miller به مبلغ 175 دلار صادر شده و به امضای « استیو جابز » رسیده بود، در یک مزایده با ارزش 107 هزار دلار به فروش رسید. این چک ظاهراً مربوط به سال 1976، چند ماه پس از تأسیس اپل است.

حراجی RR Auction از فروش یک چک قدیمی اپل با امضای استیو جابز خبر داده. نکته جالب این چک آدرس اولیه شرکت اپل است که به پالو آلتو اشاره دارد. این چک در تاریخ 8 ژوئیه 1976 برای شرکت خدمات مشاوره‌ای Crampton, Remke & Miller به مبلغ 175 دلار صادر شده بود. اما حالا پس از چهار دهه، با قیمت 106,985 دلار به فروش رسیده است.

اپل در آن دوره از این آدرس برای پاسخ‌گویی به مشتریان و دریافت نامه و بسته‌های پستی استفاده می‌کرد. استیو جابز در ابتدا کار اپل را در گاراژ خانوادگی خود آغاز کرده بود. Crampton, Remke & Miller در آن سال‌ها به بسیاری از شرکت‌های دنیای فناوری در شمال کالیفرنیا ازجمله آتاری، زیراکس، Memorex و National Semiconductor خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌کرد.

چک امضاشده توسط استیو جابز مربوط به سال 1976

همکاری جابز با این شرکت نشان‌دهنده تعهد او بر چشم‌انداز بلندمدت اپل و برنامه‌ریزی راهبردی وی برای آینده این کمپانی بوده است. «بابی لیوینگستون»، معاون RR Auction که وظیفه مدیریت این مزایده را بر عهده داشته، می‌گوید: «این یک چک قابل‌توجه و بدون نقص مربوط به زمانی است که استیو جابز برای اولین‌بار با یک شرکت مشاوره‌ای برای اپل وارد همکاری شد.»

چک‌های قدیمی که ظاهر خوبی داشته باشند، از آن جهت حائز اهمیت هستند که داستان تأسیس شرکت‌ها را روایت می‌کنند. این چک نیز به‌خاطر امضای استیو جابز اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. حراجی RR Auction مزایده این چک را در تاریخ 17 آوریل (28 فروردین‌ماه) آغاز کرده بود. این مزایده درنهایت در تاریخ 20 اردیبهشت‌ماه به پایان رسید. این حراجی تخمین زده بود که ارزش این چک حدود 25 هزار دلار باشد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر