بومی‌سازی سیستم‌های تغذیه و باتری‌های سایت‌های 5G با حمایت ایرانسل

رسانه کلیک - مدیرعامل ایرانسل در بازدید از شرکت نیان الکترونیک و دیدار با مدیرعامل این شرکت، از نمونه‌های درحال تولید سیستم‌های تغذیه و باتری‌های مورد نیاز سایت‌های نسل پنج تلفن‌همراه بازدید کرد.

بومی‌سازی سیستم‌های تغذیه و باتری‌های سایت‌های 5G با حمایت ایرانسل

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، در این دیدار که صبح چهارشنبه، ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۹، در محل این شرکت واقع در شهرک صنعتی توس مشهد مقدس برگزار شد، دکتر بیژن عباسی‌آرند، از نزدیک در جریان روند فعالیت بخش‌های مختلف این شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل ایرانسل در این بازدید، بر حمایت ایرانسل از تولیدکنندگان ایرانی و بومی‌سازی نیازهای فناورانه تأکید کرد و با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، قطعات تولید شده توسط تولیدکنندگان ایرانی را قابل رقابت با نمونه‌های خارجی دانست.

در این دیدار، همچنین مهندس محمدعلی چمنیان، مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک، ضمن خیر مقدم به مدیرعامل ایرانسل، گزارشی از پیشینه و فعالیت‌های جاری این شرکت ارائه و با دکتر بیژن عباسی‌آرند دربارۀ زمینه‌های همکاری مشترک، به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

شرکت نیان الکترونیک، با نیت تجاری‌سازی دانش در حوزه مهندسی الکترونیک، شاخه الکترونیک قدرت (Power Electronic)، طراحی و ساخت تجهیزات مبدل انرژی الکتریکی (Static Converters) پرکاربرد در صنایع زیربنایی کشور، در سال ۱۳۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده و از قدیمی‌ترین استارتاپ‌های رشد یافته ایرانی و از بزرگترین شرکت‌های دانش‌بنیان کشور به شمار می‌رود.

این شرکت، در زمینۀ طراحی و تولیـد مبـدل‌های الکترونیکی انرژی الکتریکی، از بزرگترین شرکت‌های فعال در کشور است که توانسته با تکیه بر توانمندی جوانان متخصص، بیشتر نیاز کشور در زمینه منابع تغذیه سوئیچینگ مخابراتی را برطرف کند.

ایرانسل که تا پیش از این در زمینۀ تامین سیستم‌های تغذیه مورد نیاز برای توسعۀ زیرساخت‌های شبکه تلفن‌همراه با شرکت نیان الکترونیک همکاری‌های گسترده‌ای داشته و بخشی از تجهیزات را از این شرکت تأمین می‌کند، همزمان با راه‌اندازی اولین سایت نسل پنج تلفن‌همراه ایران در ابتدای مرداد سال ۱۳۹۹، همکاری‌های گسترده‌تری را با این شرکت در دو حوزه سیستم‌های تغذیه و باتری‌های موردنیاز سایت‌های 5G آغاز کرده و در همین راستا، روز چهارشنبه مدیرعامل ایرانسل از پیشرفت‌های این شرکت و نمونه‌های درحال تولید آن بازدید کرد.

ارسال نظر