حواشی اپلیکیشن روبیکا واکنش پلیس فتا را برانگیخت

پس از حواشی ایجاد شده برای اپلیکیشن روبیکا پیرامون سرقت هویت کاربران شبکه‌های اجتماعی دیگر و انتقال به این پلتفرم، پلیس فتا بیانیه‌ صادر کرد.

حواشی اپلیکیشن روبیکا واکنش پلیس فتا را برانگیخت

معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در خصوص «موضوعات مطرح شده سوپراپلیکیشن روبیکا» بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، در متن این بیانیه آمده است:

«مستند بر رصدهای صورت گرفته و گزارش‌های متعدد مردمی به پلیس فتا از سوی کاربران عادی و تعداد زیادی از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی مبنی بر استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد حساب کاربری بدون اطلاع و اجازه افراد، کلیه موارد و تخلفات مربوطه هم‌اکنون در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است.

در این رابطه ضمن استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت گرفته، مراتب در حال پیگیری است و نتیجه اقدامات متعاقباً اعلام خواهد شد.»

گفتنی است روبیکا از جمله پیام‌رسان‌هایی محسوب می‌شود که به دلیل داخلی و بومی بودن آن، مسئولان کشور همیشه سعی زیادی در ترویج استفاده از آن داشته‌اند. با این حال در روزهای اخیر خبر جعل هویت کاربران شبکه‌های اجتماعی دیگر و ایجاد حساب کاربری به نام آنان در اپلیکیشن روبیکا، سروصدای زیادی به پا کرده و اعتراض بسیاری از کاربران را در پی داشت.

بر این اساس علی سعد، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر از باطل شدن مجوز صوت و تصویر اپلیکیشن روبیکا به دلیل تخلفات گسترده خبر داد و حالا با وارد شدن پلیس فتا به داستان، سرنوشت این اپلیکیشن بومی -و البته پرحاشیه- عجیب‌تر می‌شود.

ارسال نظر