تصمیم جدی رئیس جمهور السالوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی کشور

رسانه کلیک - نجیب ابوکیله (Nayib Bukele) رئیس جمهور السالوادور، در پیامی ویدئویی در کنفرانس بیت کوین 2021 میامی اعلام کرد که قصد دارد بیت کوین به پول قانونی السالوادور تبدیل شود.

تصمیم جدی رئیس جمهور السالوادور برای تبدیل بیت کوین به پول قانونی کشور

این رئیس جمهور 39 ساله که میزان رضایت خود را به بالای 90 درصد حفظ کرده است، در پیام ویدئویی خود اعلام کرد:

هفته آینده، لایحه‌ای را به کنگره ارسال خواهم کرد که در صورت اجرای آن، بیت کوین به پول قانونی السالوادور تبدیل خواهد شد.

ابوکیله توضیح داد که هدف این طرح ایجاد اشتغال و دربرگیری اقتصادی برای افراد خارج از اقتصاد قانونی است. رئیس جمهور السالوادور اشاره کرد که 70 درصد مردم این کشور حساب بانکی ندارند و خارج از اقتصاد قانونی فعالیت می‌کنند.

در حال حاضر دلار آمریکا واحد پول رسمی این کشور است. حدود یک چهارم شهروندان السالوادور در ایالات متحده زندگی می‌کنند و این شهروندان در سال گذشته با وجود شیوع بیماری کرونا، بیش از 7.75 میلیارد دلار در السالوادور (معادل با 6 میلیارد دلار در آمریکا) وجوه به السالوادور ارسال کردند.

ابوکیله در توییتر رسمی خود در این باره نوشت:

ارزش بازار بیت کوین 680 میلیارد دلار است. اگر 1 درصد از آن در السالوادور سرمایه‌گذاری شود، تولید ناخالص داخلی ما 25 درصد افزایش خواهد داشت. از طرف دیگر، بیت کوین 10 میلیون کاربر بالقوه دیگر کسب خواهد کرد و این اقدام، به سریع‌ترین روش برای جابه‌جایی 6 میلیارد دلار وجوه در سال تبدیل خواهد شد.

حزب ایده‌های جدید ابوکلیه دارای اکثریت قریب به اتفاق آرا در کنگره است که احتمال قانونی شدن لایحه‌های ارسالی او را بسیار بالا می‌برد. اعضای جدید این کنگره در روز 1 ماه مه کار خود را آغاز کردند. جزئیات بیشتر این طرح هنوز منتشر نشده است.

درصورتی‌که این طرح اجرا شود، این کشور آمریکای مرکزی اولین کشوری خواهد بود که در آن بیت کوین به پول قانونی تبدیل شده است.

ارسال نظر