دونالد ترامپ: بیت کوین حقه کلاهبرداری است!

رسانه کلیک - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اظهار داشت که بیت کوین حقه کلاهبرداری است و تأسف خود را از این‌که یک ارز دیجیتال با دلار آمریکا رقابت می‌کند، بیان کرد.

دونالد ترامپ: بیت کوین حقه کلاهبرداری است!

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه Fox گفت که به عقیده او بیت کوین حقه کلاهبرداری است. او در این مصاحبه اظهار داشت:

من بیت کوین را دوست ندارم، چون بیت کوین یک ارز دیگر است که با دلار رقابت می‌کند. من می‌خواهم که دلار ارز جهانی باشد و این را همیشه گفته‌ام.

ترامپ در دوران خدمتش در کاخ سفید نیز به همین شکل از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال انتقاد می‌کرد. او حتی در توییتی در سال 2019 نوشت که ارزهای دیجیتال دارایی‌هایی هستند که «پول نیستند و ارزششان بسیار ناپایدار و روی هوا است».

هنگامی‌که از مدیر روابط عمومی سابق کاخ سفید، آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) در این باره سوال شد، او پاسخ داد که ترامپ این توییت را خودش ننوشته است. به نظر اسکاراموچی، مشاوران ترامپ به او گفته بودند که باید عقیده خودش را در مورد بیت کوین منعکس کند و این توییت را مشاورانش برای او نوشته‌اند. این مدیر سابق کاخ سفید گفت:

من سریعا متوجه می‌شدم که کدام توییت‌ها را خود ترامپ می‌نوشت. توییت‌های او پر از کاربرد اشتباه لغات، غلط‌های املایی و عاری از کاما بود. این نوشته‌ها شامل یاوه‌سرایی‌های تسلسل روانی مختص خود او می‌شود. فکر می‌کنم این توییت راجع به بیت کوین توسط شخص دیگری نوشته شده بود. به نظر من این توییت توسط کارمندان دولتی که نمی‌خواستند بیت کوین رشد کند، نوشته شده بود.

اما این بار آشکار است که خود ترامپ صحبت می‌کرد و عقیده‌های جنجالی‌اش با آن توییت قدیمی سازگاری داشت.

شایان‌ذکر است که حتی پس از اینکه بایدن رئیس‌جمهور آمریکا شد و صفحه توییتر رسمی دونالد ترامپ نیز توسط توییتر مسدود شد، به نظر می‌رسد او هنوز هم مقداری تأثیرگذاری در بازار داشته باشد. پس از این مصاحبه ترامپ، قیمت بیت کوین 1.3 درصد کاهش داشت و از 36،472 دلار به 35،973 دلار رسید.

ارسال نظر